Agencja interaktywna Idealia przez miesiąc promowała miasto Kraków wśród maturzystów i studentów jako idealne miejsce na naukę, pracę i życie. Kampania realizowana była w Internecie.
Kampania „Tomasz Palec wybrał Kraków” prowadzona była w dniach 20 czerwca – 20 lipca br., mając na celu promocję Krakowa jako idealnego miasta do studiowania, pracowania i późniejszego życia. Realizowana była w Internecie. Rozbudowane działania w Social Media połączone z WOM Marketingiem, reklamami bannerowymi na wybranych serwisach, jak również artykuły opisujące Kraków i jego zalety oraz zabawny konkurs fotograficzny, miały zachęcić młodych ludzi do zainteresowania się studiami w Krakowie oraz pokazać możliwości jakie oferuje miasto.
Tomasz Palec – fikcyjny bohater stworzony do celów kampanii, student 5. roku jednej z prestiżowych krakowskich uczelni, właściciel małej firemki – posiadał swój profil na Facebooku, który stanowił jądro wszystkich działań promocyjnych. Dodatkowo udzielał się na Google+, NK.pl, Pinterest oraz Foursquare. Animowany student i mieszkaniec Krakowa regularnie opisywał swoje przygody, odwiedzane miejsca i spotykane osoby, informował też o ciekawych wydarzeniach w mieście i relacjonował ich przebieg. „Checkował” się w wybranych miejscach Krakowa, aby pokazać szeroką gamę możliwości, jakie daje miasto, zarówno pod kątem nauki czy pracy, jak i zabawy. Swoimi przemyśleniami dzielił się z innymi użytkownikami na wybranych forach internetowych, jak również ubierał je w śmieszną grafikę, a swoje prace zamieszczał w takich serwisach, jak demotywatory.pl, kwejk.pl, mistrzowie.org, studentpotrafi.pl czy też wykop.pl.
Tomasz Palec stał się także gwiazdą telewizji internetowej. Posiadał swój kanał w serwisie YouTube oraz pojawiał się na WebshakeTV. W obu tych miejscach zamieszczono po 7 odcinków video z Tomaszem Palcem w roli głównej. Bohater w humorystyczny sposób opowiadał w nich, dlaczego wybrał Kraków i jak osiągnął sukces.
Idealia do zrealizowania kampanii „Tomasz Palec wybrał Kraków” wyłoniona została w drodze przetargu ogłoszonego przez Urząd Miasta Krakowa. Koncepcja kreatywna i graficzna oraz harmonogram prac zostały dostarczone agencji przez klienta.