Strategia i wyzwania
Inauguracyjna konferencja prasowa była okazją do zwrócenia uwagi na strategię marki w Europie. „Powierzając rozwój firmy Haier ekipie europejskiej oraz oddziałom kierowanym przez lokalnych przedstawicieli znających dobrze rynek, Haier chce połączyć swoją potęgę przemysłową ze znajomością rynków lokalnych” mówi CEO oddziału Haier w Europie, René Aubertin.
Haier zdaje sobie sprawę jak ważny dla marki, z handlowego punktu widzenia, jest bezpośredni kontakt z rynkiem i klientem. Główna siedziba w Paryżu koordynuje lokalne europejskie oddziały firmy, do których teraz dołącza oddział Haier Poland. Ekipa nowego oddziału z Jarosławem Piekutem na czele jest odpowiedzialna za organizację dystrybucji produktów w Polsce oraz w regionie CEE. „Nasi partnerzy handlowi wkrótce zapewnią pełną dystrybucję wszystkich produktów z oferty Haier na terenie całego kraju” mówi Jarosław Piekut.
Dyrektor Generalny oddziału Haier Poland w taki sposób komentuje wyzwania firmy: „Rynek RTV AGD w Polsce jest strategicznie ważny i konkurencyjny w skali Europy. Haier będzie utwierdzał swoją pozycję na obiecującym, ale wymagającym polskim rynku AGD i RTV”. Dyrektor Generalny Haier Poland podkreśla potencjał firmy, której strategia budowania wizerunku marki opiera się na globalizacji, innowacji w dziedzinie technologii oraz lokalizacji w odniesieniu do rynków. Cele jakie stawia sobie Haier Poland to dwucyfrowy udział w rynku oraz zdobycie pozycji w ścisłej czołówce w branży.
Szeroka gama produktów Haier dostępna na rynku polskim
W warszawskiej siedzibie firmy został zainstalowany showroom. Dystrybutorzy i klienci mogą na miejscu obejrzeć i przetestować urządzenia. „Wchodzimy na rynek z szeroką gamą produktów o wysokiej jakości i ciekawym designie. Od dużego poprzez małe AGD, RTV, aż po Home Solutions. Nasza oferta jest naszym atutem” mówi Jarosław Piekut. Gama produktów proponowanych konsumentom w Polsce to chłodziarko zamrażarki, pralki, suszarki i zmywarki, cała gama produktów małego AGD (tostery, kuchenki mikrofalowe, opiekacze, miksery, blendery, czajniki), jak rówież telewizory i tablety. Z czasem dostępne również będą produkty z gamy Home Solutions, czyli kolektory słoneczne, pompy ciepła, urządzenia klimatyzacyjne.
„Na rynek polski wprowadzamy innowacyjne produkty o wysokiej jakości, dostosowane do lokalnych potrzeb. Haier stawia na jakość, innowację, design i z pewnością sprosta wymaganiom polskich konsumentów”.
Warto przypomnieć, że Haier przekazuje 4% rocznych obrotów na badania i rozwój.
O Haier:
Grupa Haier jest światowym numerem 1 wśród marek produkujących sprzęt AGD, z 7,8 % udziałem w rynku (źródło Euromonitor International Ltd, 2011). Grupa oferuje konsumentom innowacyjne produkty o wysokiej jakości w ponad 165 krajach na całym świecie. Główna siedziba znajduje sie w Quindao w Chinach, a jej lokalne siedziby w Paryżu, we Francji oraz w Nowym Jorku, w Stanach Zjednoczonych. Haier to 61 spółek handlowych, 29 fabryk, 8 centrów wzornictwa, 16 kompleksów przemysłowych i 70 000 pracowników na całym świecie. Firma Haier skupia swoje działania na Badaniach i Rozwoju oraz specjalizuje się w « technology-led research », produkcji i komercjalizacji szerokiej gamy produktów.
Obroty firmy osiągnęły w 2011 roku 23,3 miliardów dolarów. Haier Electronics Group Co. Ltd. (HKG: 1169), filia grupy Haier, jest notowana na Tablicy Głównej Giełdy Papierów Wartościowych w Hongkongu.
Więcej informacji na : www.haier.com