Fashion Days, modowy numer 1 w Europie Środkowo-Wschodniej, odnotowuje bardzo dobre wyniki, które są nie tylko odzwierciedleniem ogólnego wzrostu sprzedaży w handlu internetowym, ale także wynikiem długoterminowej strategii rozwoju firmy. Ostatnim etapem wdrażania strategii była istotna zmiana modelu biznesowego. Fashion Days odeszło od idei zamkniętego klubu zakupowego, oferującego limitowaną liczbę produktów w ramach kilkudniowych kampanii i stało się otwartym sklepem internetowym z bogatą ofertą liczącą 500 000 produktów i ponad 1000 marek. To strategiczne posunięcie okazało się być sukcesem, ponieważ otworzyło przed firmą nowe możliwości rozwoju – już w ciągu pierwszych sześciu miesięcy - zanotowano obiecujące rezultaty: znaczące poszerzenie oferty, skrócenie czasu dostawy oraz spadek liczby zwrotów i anulowanych zamówień.
Od pięciu lat firma zajmuje pozycję internetowego lidera branży fashion w Europie Środkowo-Wschodniej z pokaźną bazą 6 milionów klientów oraz doskonałymi wynikami finansowymi i operacyjnymi. W ciągu ostatnich trzech lat przychody brutto Grupy Fashion Days rosły 2,5-krotnie każdego roku. W tym czasie średni czas dostawy skrócił się z 30 dni w roku 2010 do 5 dni we wrześniu 2014 roku.
Patrząc w przyszłość, strategia Fashion Days koncentruje się na rozwijaniu i doskonaleniu zakupów mobilnych. Jak dotąd wyniki firmy są imponujące: udział sprzedaży za pośrednictwem aplikacji mobilnych wzrósł z 5% w roku 2012 do 31% we wrześniu 2014 roku. Zakupy mobilne ciągle zyskują na znaczeniu. Najnowszy raport „E-commerce Europe Report” potwierdza rosnące wykorzystanie urządzeń mobilnych do zakupów i płatności internetowych. Autorzy raportu twierdzą, że sklepy, które wdrożyły strategię „mobile first” osiągają znaczące wskaźniki wzrostu.
- Jesteśmy dumni z tego, co już osiągnęliśmy. W ciągu pierwszych pięciu lat odnotowaliśmy duży wzrost. Zbudowaliśmy silne biznesowe relacje z producentami najbardziej pożądanych światowych marek i staliśmy się ich ważnym partnerem, co stanowi dla nas ogromny atut. Posiadamy wiedzę, umiejętność dostosowywania się do zmian oraz odpowiedni zespół, dzięki czemu możemy ciągle rozwijać firmę. Będziemy nadal wdrażać i udoskonalać naszą strategię, aby spełniać rosnące oczekiwania klientów. Nie zapomnimy przy tym o dążeniu do operacyjnej doskonałości oraz o zamiłowaniu do mody i stylu – mówi Markus Okumus, Dyrektor Generalny Fashion Days.
Szwajcarska firma uczci piąte urodziny akcją #hiFIVE, skierowaną do swoich klientów i pracowników. We wszystkich krajach Fashion Days zostanie uruchomiona specjalna strona internetowa, na której każdy może zamieścić zdjęcie swojej chwili #hiFIVE na specjalnej, urodzinowej stronie www.fashiondays.pl/hifive i wziąć udział w zabawie. Na uczestników czeka wiele niespodzianek.
Materiał video: https://www.youtube.com/watch?v=KSNuo4hmuT4
dostarczył infoWire.pl