Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-04-09

A A A POLEĆ DRUKUJ

Europejczycy podczas codziennych zakupów wybierają płatności zbliżeniowe

150x110

Ponad trzykrotny wzrost liczby transakcji zbliżeniowych MasterCard® i Maestro® między 2012 a 2013 rokiem.

Warszawa, 9 kwietnia 2013 r. –Firma MasterCard poinformowała, że w 2013 roku zwiększyła swoją obecność na europejskim rynku płatności zbliżeniowych, co jest efektem wzrostu liczby państw, w których akceptowane są karty zbliżeniowe. Ta forma płatności jest aktualnie dostępna w 63 krajach na całym świecie, w tym 34 w Europie. W 2013 roku dołączyło do nich 7 nowych krajów: Azerbejdżan, Finlandia, Irlandia, Macedonia, Mołdawia, Czarnogóra i Holandia. Karty lub urządzenia obsługujące płatności zbliżeniowe MasterCard® i Maestro® są wydawane przez ponad 220 instytucji finansowych w Europie i mogą być wykorzystywane w ponad 2 milionach punktów sprzedaży na całym świecie. Oznacza to wzrost o ponad 180% rok do roku.

 Oprócz stabilnego wzrostu liczby miejsc, w których można dokonywać płatności zbliżeniowych MasterCard i Maestro, niemal trzykrotnie wzrosła liczba transakcji zbliżeniowych w Europie, zaś ich wartość zwiększyła się czterokrotnie rok do roku[1].

Jestem zachwycony tym, jak chętnie Europejczycy korzystają z technologii zbliżeniowej podczas płacenia w kraju i za granicą. Liczby, które prezentujemy, pokazują jak płatności zbliżeniowe przyjęły się na rynku, jak uwielbiane są przez konsumentów w całej Europie, a także wśród detalistów dostrzegających korzyści z realizowania ponad połowy transakcji kartowych w sposób zbliżeniowy. Czyni to proces zakupów bezpieczniejszym i prostszym dla wszystkich. Upowszechnienie technologii zbliżeniowej buduje grunt pod wykorzystanie płatności mobilnych. Na koniec czwartego kwartału 2013 prowadziliśmy ponad 50 programów NFC w Europie, co pokazuje, jak ważne dla wszystkich są innowacyjne płatności" – wyjaśnia Javier Perez, prezes MasterCard Europe.

W Polsce już blisko co trzecia transakcja realizowana w sklepach za pomocą kart MasterCard i Maestro odbywa się zbliżeniowo. Przyczynia się do tego masowe wprowadzanie kart i terminali zbliżeniowych, jak również prowadzone kampanie marketingowe. Karty zbliżeniowe są obecnie wydawane przez ponad 20 banków. Liczba transakcji, w porównaniu z 2012 rokiem, wzrosła o 156%, a ich wartość była wyższa o 166%. Ponadto, na polskim rynku w szybkim tempie odbywa się wdrażanie mobilnych płatności zbliżeniowych, dzięki uruchomieniu infrastruktury integrującej banki z operatorami komórkowymi, zarządzanej przez firmę TREVICA (należącą do grupy MasteCard). Obecnie w program zaangażowanych jest 7 banków oraz T-Mobile; wkrótce do tej listy mogą dołączyć kolejne organizacje.

„O entuzjazmie, z jakim Polacy korzystają z nowych form płatności, decydują wygoda, dostępność i szybkość – mówi Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. – Wystarczy zbliżyć kartę lub inne urządzenie zbliżeniowe do czytnika, który umożliwia tego rodzaju płatności, a jeśli kwota transakcji nie przekracza 50 zł, nie trzeba jej potwierdzać kodem PIN. Płatności zbliżeniowe są dobrym rozwiązaniem, gdy nie mamy lub nie lubimy nosić gotówki. To rozwiązanie znacznie bezpieczniejsze i wygodniejsze dla użytkownika.”

 

PŁATNOŚCI ZBLIŻENIOWE W INNYCH KRAJACH

  • W Hiszpanii MasterCard i Banco Sabadell wspólnie ogłosili uruchomienie pilotażowego projektu HCE (Host Card Emulation) umożliwiającego dokonywanie płatności zbliżeniowych za pomocą telefonu komórkowego nieposiadającego Secure Element.
  • W Niemczech MasterCard ogłosił nawiązanie współpracy między operatorami Deutsche Telekom, Telefónica Deutschland, Vodafone, a należącą do firmy spółką TREVICA w celu stworzenia nowej platformy mobilnej i przyspieszenia rozwoju płatności mobilnych w Niemczech.
  • Na Węgrzech w 2013 r. firma Bell Research przeprowadziła badanie dotyczące pilotażowego projektu MasterCard Mobile NFC Wallet, które potwierdziło powszechne stosowanie mobilnej technologii NFC podczas dokonywania płatności oraz gromadzenia punktów premiowych. Niemal 20% respondentów korzystało z mobilnego portfela NFC co najmniej raz dziennie, a większość z powodzeniem zbierała punkty związane z tą akcją.
  • W Wielkiej Brytanii MasterCard połączył siły z Weve, spółką joint venture trzech największych operatorów telefonii komórkowej: EE, O2 and Vodafone. Współpraca ta wzbogaci doświadczenie Weve w zakresie rozwiązań mobilnych. Połączenie innowacyjnego podejścia MasterCard do płatności i współpraca z brytyjskimi partnerami bankowymi umożliwi korzystanie z płatności zbliżeniowych 80% brytyjskich konsumentów. Ponadto w sieci EE (Everything Everywhere) uruchomiono płatności mobilne w technologii NFC.
  • Największe sieci handlowe w Szwajcarii są w trakcie uruchomiania funkcji obsługującej transakcje zbliżeniowe w kilku tysiącach punktów sprzedażowych. Sieć płatności zbliżeniowych w kraju rozwija się również dzięki wprowadzeniu ich w fast foodach, miejskim transporcie oraz na parkingach.
  • W Rosji osoby dojeżdżające do pracy mogą teraz podróżować szybciej i łatwiej dzięki uruchomieniu pilotażowego projektu obsługi kart zbliżeniowych MasterCard w automatach biletowych w moskiewskim metrze. MasterCard wspólnie z Wydziałem Transportu i Rozwoju Infrastruktury Ruchu Drogowego Moskwy, Metrem Moskiewskim i Sbierbankiem, udostępnił pasażerom technologię zbliżeniową na dziesięciu stacjach metra w 64 automatach biletowych.
  • W Holandii, po pomyślnym przeprowadzeniu pilotażowego projektu wdrożenia mobilnej technologii NFC w mieście Leiden w 2013 r., ING Bank ogłosił, że od 15 kwietnia wszyscy posiadacze kart ING będą mogli realizować płatności zbliżeniowe za pomocą swoich kart Maestro.
  • W Austrii większość banków przystąpiła do wyposażania kart debetowych Maestro w technologię zbliżeniową, umożliwiając Austriakom tego typu płatności. 

[1]Źródło: MasterCard Data Warehouse, transakcje obsługiwane przez MasterCard

 

O MasterCard Worldwide:

MasterCard (NYSE:MA), www.mastercard.com, jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Produkty
i rozwiązania MasterCard ułatwiają codzienne funkcjonowanie działalności handlowej, takiej jak zakupy, podróże, prowadzenie firmy  i zarządzanie finansami. Sprawiają, że są one bezpieczniejsze i sprawniejsze dla każdego użytkownika. Śledź nas na Twitterze @MasterCardNews, przyłącz się do dyskusji na Cashless Pioneers Blog oraz zapisz się, aby otrzymywać najnowszy biuletyn od Engagement Bureau.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS