Dokładnie 30 stycznia odbędzie się pierwsza w tym roku atestacja żywności. W trakcie zbliżającego się audytu rodzimi producenci ubiegać będą się o certyfikaty jakości produktu „Doceń polskie”. Loża Ekspertów pod przewodnictwem mistrza kuchni Mirka Drewniaka obradować będzie już po raz XXXI! Każdy z laureatów programu otrzymuje pakiet aż 12 różnorodnych narzędzi wspierających jego działalność. Konsultacje dot. znakowania żywności, wsparcie agencji PR czy też profesjonalne zdjęcia żywności – to jedynie namiastka szerokiej oferty, jaką dla polskich wytwórców produktów spożywczych adresują twórcy programu „Doceń polskie”.
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” organizowany jest od 2011 roku. Od tego czasu, nieprzerwanie atestacje odbywają się pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
XXXI audyt już 30 stycznia
Do pierwszej w tym roku atestacji pozostało już coraz mniej czasu a producenci spożywczy nieustannie potwierdzają udział swoich wyrobów w nadchodzącym audycie. - Podobnie jak podczas poprzednich certyfikacji, zgłoszenia napływają do nas z całej Polski. Producenci ubiegają się o zdobycie znaków jakości za różnorodne wyroby, m.in. nabiał, mięso, napoje, słodycze, wypieki i dania główne. Co więcej, znaczna liczba stara się o uzyskanie laurów programu za kolejny produkt bądź zgłasza do oceny nagrodzone już artykuły. Udział w atestacjach żywności jest całkowicie bezpłatny, a program ma otwarty charakter, bowiem adresowany jest do wszystkich producentów bez względu na zakres działalności, czy też wielkość obrotu – zaznacza Karolina Szlapańska, organizatorka Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Znaki jakości przyznawane są na 2 lata. Po tym okresie producent może ponownie zgłosić do sprawdzenie żywność z certyfikatem. - W przypadku, gdy wyniki atestacji są pozytywne, czyli produkt otrzyma wymaganą regulaminem liczbę punktów za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny, firma zyskuje możliwość dalszego promowania wyrobu godłem jakości produktu „Doceń polskie”. Należy pamiętać, że aby zdobyć certyfikat należy uzyskać minimum 7,5 pkt., a tytuł TOP PRODUKT przyznawany jest tylko wyrobom z maksymalnymi ocenami, czyli samymi „10”. Artykuły spożywcze poddawane są ocenie przez doświadczonych specjalistów z branży spożywczej - dodaje Karolina Szlapańska.
Firmy zgłaszają swoje produkty kolejny raz!
W gronie firm, które po raz kolejny zdecydowały się na wzięcie udziału w audycie jest FRUBEX – przedsiębiorstwo z Pajęczna. Specjaliści z branży spożywczej przyznali dotychczas maksymalne noty Ogórkom konserwowym oraz Musztardzie delikatesowej z dodatkiem miodu naturalnego tego producenta. Co skłania przedstawicieli firmy do ponownego zgłaszania produktów i jak korzystają z godła „Doceń polskie”? - Znak „Doceń polskie”, który umieszczamy na etykiecie produktów to dla nas kolejny krok do zwiększania zaufania u naszych klientów. Ponadto nowi odbiorcy, którzy dotychczas nie spróbowali wyrobów naszej marki mają zarówno informację i gwarancję jakości proponowanych przez nas wyrobów - mówi Szymon Mizera, Specjalista ds. Handlu firmy „FRUBEX – BIS J.Z. Bęben i wspólnicy” Sp. J.
Stowarzyszenie „Macierzanka” również zdecydowało się ponownie zgłosić swój specjał, czyli Ser Wiżajny do udziału w certyfikacji programu „Doceń polskie”. Jak zaznacza przedstawicielka stowarzyszenia, kolejne uczestnictwo firmy w certyfikacji to przede wszystkim promocja wysokiej jakościowo polskiej żywności.
- Dzięki zdobytym laurom zwiększa się rozpoznawalność naszych wyrobów, dodatkowo jest to podkreślenie jakości i wyjątkowości produktu. Certyfikat dał nam możliwość dotarcia do większej liczby klientów, którzy zwracają obecnie większą uwagę na żywność pochodzącą z Polski i dobrej jakości oraz produkowaną przez małych producentów - zaznacza Barbara Żeliszczak, reprezentująca Stowarzyszenie „Macierzanka”. Jak dodaje, logo „Doceń polskie” umieszczane jest na każdym produkcie, stronie internetowej, Facebooku oraz ulotkach promujących produkt firmy.
Korzyści dla laureatów
Jakie korzyści czekają na laureatów programu „Doceń polskie”? Otóż, certyfikaty przyznawane są na dwa lata. Przez cały okres 24 miesięcy producenci mogą korzystać z całego wachlarza narzędzi wspierających ich działania marketingowe. Promocja nagrodzonego specjału godłem programu oraz posługiwanie się nim na wszelkich polach eksploatacji to tylko wierzchołek góry lodowej możliwości!
- Wytwórcy otrzymują bon na bezpłatne konsultacje ze specjalistą z Centrum Znakowania Żywności, profesjonalne zdjęcia wyróżnionych artykułów, mogą oni także współpracować z profesjonalną agencją PR. Co więcej, informacje na temat nagrodzonych specjałów zamieszczane są na blogu programu, w mediach społecznościowych jak również w mediach oraz e-booku, w którym zawarte są ciekawe inspiracje kulinarne – tłumaczy Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Co kwartał wydawany jest także bezpłatny magazyn „Doceń Dobre Wiadomości”, który to dostarcza informacji o realizowanych obecnie działaniach, jak i inicjatywach z udziałem nagrodzonych firm. - Na tym nie koniec. Oferujemy także możliwość uczestnictwa w interesujących wydarzeniach branżowych oraz ciekawych projektach, których program „Doceń polskie” jest partnerem - podsumowuje Marek Bielski.
Szczegółowe informacje na temat korzyści wynikających z posiadania godła „Doceń polskie”, w tym formularze zgłoszeniowe znajdują się na stronie internetowej www.docenpolskie.pl.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70