Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-09-01

A A A POLEĆ DRUKUJ

Dzieci wciąż preferują rozmawiać w cztery oczy, ojcowie wolą zadzwonić

150x110
  • Bezpośrednia rozmowa, wiadomości tekstowe i rozmowy telefoniczne to sposoby komunikacji najczęściej wykorzystywane w rodzinie.
  • Im bardziej osobista i emocjonalna rozmowa, tym chętniej porzucamy technologię żeby porozmawiać ze sobą w cztery oczy
  • Potrzeba rozmowy “twarzą w twarz” jest większa w przypadku dziecka i rodzica, niż pomiędzy dwójką rodziców

Wzrost popularności smartfonów i tabletów zmienił sposób w jaki komunikujemy się między sobą. Dotyczy to również kontaktu pomiędzy członkami rodziny. Jak nowe sposoby komunikacji zmieniają życie dzieci i ich rodziców? Jaki mają wpływ na rodzinne relacje? Na te pytania odpowiada najnowszy raport Ericsson "Bringing Families Closer Together".

Z raportu wynika, że bezpośrednia rozmowa, wiadomości tekstowe i rozmowy telefoniczne to najczęściej wykorzystywane sposoby komunikacji w rodzinie.

Bezpośrednia rozmowa to wciąż najczęściej wybierane rozwiązanie przy rozmowach dotyczących poważniejszych tematów oraz dzieleniu się swoimi wspólnymi zainteresowaniami. Wiadomości tekstowe i połączenia głosowe wykorzystywane są częściej, kiedy rozmowy dotyczą codziennych obowiązków i dzielenia się praktycznymi informacjami. Zauważalne jest to, że ojcowie preferują dzwonienie, a matki i dzieci wolą korzystać z wiaodomości tekstowych.

Poszczególni członkowie rodziny często mają zupełnie inne wyobrażenie na temat tego, czym właściwie jest rozmowa. Dzieci uważają, że rozmową jest np. wymiana smsów i wiadomości za pomocą komunikatora. To w taki sposób najczęściej komunikują się z rówieśnikami. Rodzicom często trudno jest nadążyć za nowymi sposobami utrzymywania kontaktu z rodziną. Dzieci wchodzą wtedy w rolę przewodników, pokazujących rodzicom nowoczesne rozwiązania.

Większość rodziców należy do generacji, która używa maili w każdej możliwej sytuacji. Mimo że dzieci również korzystają z poczty elektronicznej, jej udział w komunikacji między członkami rodziny jest znikomy. Maile wysyłane są zazwyczaj wtedy, kiedy zachodzi potrzeba przesłania większego dokumentu, zdjęć i linków.  

Sposoby komunikacji zmieniają się w zależności od tematu i wagi rozmowy.

Rozmowy "twarzą w twarz" dotyczą zazwyczaj poważniejszych tematów i wspólnych zainteresowań, w odróżnieniu do wiadomości tekstowych, które używane są głównie w sytuacjach praktycznych.

Im bardziej osobista i emocjonalna rozmowa, tym chętniej porzucamy technologię, żeby porozmawiać ze sobą w cztery oczy. Dotyczy to zarówno dzieci jak i rodziców. Co ciekawe, potrzeba rozmowy "twarzą w twarz" jest większa w przypadku dziecka i rodzica, niż pomiędzy dwójką rodziców.

Raport Ericsson "Bringing Families Closer Together" dostarcza informacji dotyczących wpływu technologiii komunikacyjnych na życie amerykańskich rodzin. Opisuje sposoby kontaktu pomiędzy członkami rodziny, zarówno bezpośredniego, jak i tego przy użyciu urządzeń mobilnych oraz daje obraz zmian w życiu rodziny spowodowanych rozwojem technologii.

Dane zostały zgromadzone w drodze wywiadów grupowych z rodzicami mieszkającymi w rejonie San Francisco. Raport uzupełniony został o badanie internetowe zrealizowane na tysiącu rodzin z terenu Stanów Zjednoczonych.

 

Całość raportu: http://bit.ly/bringingfamiliescloser

Zobacz również: Smartfony pomagają zacieśniać więzy rodzinne – najnowszy raport firmy Ericsson


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS