Dragon Rouge, międzynarodowa agencja strategii marki i brand designu, jest autorem nowego wizerunku najważniejszych marek w portfolio Grupy Topex, wiodącej na polskim rynku firmy narzędziowej, która pod nową nazwą powalczy o klientów w Europie i na świecie.
TOPEX to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek narzędzi w Polsce, od ponad 20 lat oferowana przez firmę o tej samej nazwie polskim i zagranicznym użytkownikom. Przez ponad dwie dekady swego istnienia firma Topex bardzo dynamicznie się rozwinęła, co pozwoliło jej zająć pozycję lidera w branży narzędziowej na rynku polskim i uczynić z niej jednego z najpoważniejszych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma sprzedaje swoje marki, w tym flagową markę TOPEX oraz markę NEO Tools dedykowaną profesjonalistom, na wielu rynkach w Europie i na świecie. Wraz z rozwojem firmy przyszedł czas na zmianę nazwy. Aby odróżnić działalność biznesową firmy od marki produktowej firma zmieniła nazwę na Grupa Topex. Każda z trzech marek otrzymała nową oprawę wizualną poprzedzoną badaniami i przygotowaniem indywidualnych strategii marek.
Najbardziej widoczna zmiana dotyczy flagowej marki narzędzi ręcznych TOPEX. Ta dostępna cenowo marka, w pełni dopasowana do potrzeb majsterkowiczów, nie zawsze w przeszłości kojarzyła się z jakością i wygodą. Od tego czasu jakość narzędzi znacznie się poprawiła, jednak tradycyjny i nieco już przestarzały wizerunek marki pozostał bez zmian. Marka potrzebowała bardziej emocjonalnej komunikacji, która sprawiłaby, że użytkownicy polubią TOPEX. Nowe pozycjonowanie marki „TOPEX. Niezbędny tak jak Ty” i towarzyszący mu żółto - czerwony design zostały stworzone w Dragon Rouge w trakcie kilkumiesięcznej pracy. W nowym logo kluczowym elementem stała się tarcza z literą T w środku, podkreślająca nową jakość, niezawodność oraz pewność siebie jej użytkowników. Tradycyjna dla marki żółć zmieniła swój odcień na bardziej czysty i energetyczny, a czerwone elementy w znaku, na opakowaniach i samych produktach mają dodawać jej witalności i czynić ja bardziej unikalną na rynku. Zdjęcia ludzi towarzyszące marce TOPEX przedstawiają spontaniczne sytuacje domowe, w których zawsze główną rolę gra mężczyzna - głowa rodziny. Nowy design odnajdziemy w punktach sprzedaży, na nowych opakowaniach, materiałach promocyjnych i stronach internetowych marki.
„TOPEX to jedna z nielicznych prawdziwie polskich marek, która w tej chwili w niczym już nie ustępuje swoim zagranicznym konkurentom. Wszyscy chcemy by polskie marki nie miały kompleksów i budowały pozytywny wizerunek swoich firm i Polski za granicą. Taki właśnie ma być odświeżony TOPEX i myślę, że jeszcze wiele osób będzie zdziwionych jak nie doceniało tej marki” – mówi Arkadiusz Łoś, Brand Consulting Director w Dragon Rouge
Druga, odświeżona marka w portfolio to NEO Tools, powstała z myślą o profesjonalistach, tradycyjnie najbardziej wymagającej grupie odbiorców narzędzi. Narzędzia NEO produkowane są w oparciu o nowoczesne materiały i technologie gwarantujące najwyższą trwałość i niezawodność. Bardzo dobry produkt potrzebował silniejszego i bardziej nowoczesnego brandingu, który wyeksponuje atrybuty marki i ułatwi przebicie się do świadomości wymagających użytkowników. Nowy znak NEO, wzbogacony efektem 3D, ma w założeniu oddawać najwyższą jakość i precyzję narzędzi NEO. Metaliczność, kontrastowe światło, wypolerowana powierzchnia mają przywoływać skojarzenia z zaawansowaną technologią. Dotychczasowy pomarańcz marki został skontrastowany z czernią, która w połączeniu z sugestią struktury włókna szklanego stanowi nowoczesne tło dla narzędzi i komunikatów marki oraz sugeruje „wyższą półkę” cenową.
Marki w nowych odsłonach oraz nowe standardy sprzedaży będą sukcesywnie wprowadzane na rynek w tym i nadchodzącym 2013 roku.