Rower to niezmiennie bardzo popularny środek transportu – co trzeci Polak korzysta z niego kilka razy w tygodniu. Dwukołowa alternatywa dla samochodów, transportu publicznego czy pieszych spacerów to coraz częstszy wybór mieszkańców miast. Jak podaje Romet, w oparciu o wyniki najnowszego raportu Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, w bieżącym roku te trendy wciąż będą się utrzymywać, zaś Polacy najchętniej wybierać będą rowery nowe oraz markę Romet.
Romet na czele rowerowych wyborów
Choć wielu Polaków nie jest zdecydowanych na konkretną markę roweru, na pierwszym miejscu wśród wskazywanych znalazła się marka Romet – konsumenci najczęściej biorą ją pod uwagę w przypadku zakupu nowego roweru. Wieloletnia obecność na rynku polskiej marki pozwoliła jej zostać faworytem wśród najczęstszych wskazań Polaków, którzy zaufanie do marki Romet mają od lat.
- Grupa Arkus & Romet, właściciel marki Romet już ponad 20 lat mocno inwestuje w produkcję rowerów. Te działania sprawiają, że wciąż jest ona najsilniejszą marką i liderem branży. To wynik naszej dbałości i staranności w tworzeniu sprzętu dedykowanego bardzo zróżnicowanej grupie konsumentów. Jako producenci popularnego środka transportu, jakim są rowery, musimy liczyć się z dynamicznymi zmianami w społeczeństwie, a także potrzebami każdego z obecnych lub przyszłych użytkowników rowerów, dlatego uważnie analizujemy rynek, obserwujemy potrzeby użytkowników przyglądamy się obecnym trendom wprowadzając na rynek kolejne modele – mówi Grzegorz Grzyb, Wiceprezes Zarządu Arkus & Romet.
Zakupowe trendy Polaków
Rok 2018 wskazał bardzo dużą różnicę w zakupie nowych oraz używanych modeli. Po nowe rowery sięgnęło prawie 80% badanych.
Według badania najważniejszymi kryteriami przy zakupie roweru dla Polaków były odpowiednio cena i tę odpowiedź wskazało zdecydowanie najwięcej osób, a następnie wygląd oraz jakość. Co ciekawe, cena to czynnik, który w ubiegłych latach odgrywał mniej ważną rolę, a zależność ta widoczna jest w różnicy średniego wydatku na zakup roweru. Jak podaje Romet , ogólna średnia kwota w 2018 była 5% niższa niż w poprzednim roku. Ta różnica widoczna jest w kwotach wydanych na rowery ze względu na płeć kupującego. Mężczyźni średnio wydają o 19% więcej na zakup nowego roweru niż kobiety i ta tendencja większych wydatków u mężczyzn nie zmienia się od wielu lat.
Jak podaje Romet, wyborem miejsca kupna nowego roweru są najczęściej sklepy rowerowe , a tuż po nich sklepy ogólnosportowe. Atutem tych miejsc jest ich nieustanny rozwój w oparciu o potrzeby klientów, w tym nacisk na profesjonalną obsługę, która potrafi dobrać rower o takich parametrach, aby idealnie wpasować się w preferencje klienta. Wizyta w sklepie specjalistycznym umożliwia aktualnie nawet przetestowanie roweru, jego dobór pod względem takich czynników jak wzrost, zaś fachowa wiedza profesjonalistów pomaga uniknąć niedogodności ze strony sprzętu.
Na rowerze zwalniamy tempo życia
Trendy lifestylowe sprzyjają sprzedaży rowerów. Nowy rower nierzadko stanowi dla nas obietnicę „nowego początku aktywnego stylu życia ” – przesiadamy się na niego, aby zadbać o ekologiczny aspekt życia w mieście i ograniczenie emisji spalin, dążymy do tego, aby żyć w rytmie „slow”, a drogę do celu zaczynamy traktować jako możliwość zaczerpnięcia codziennej dawki ruchu. Co wynika z badań jak podkreśla Romet, zdecydowana ilość z nas, bo ponad 80% odpowiedziało, że jazda na rowerze to forma relaksu. Równie ważna jest możliwość poruszania się po miejscowości zamieszkania, ale także jazda sportowa oraz turystyka rowerowa. W tej roli kobiety najczęściej wybierają rowery miejskie i stanowią większość użytkowników tych modeli. Natomiast mężczyźni częściej wybierają jazdę sportową oraz turystyczną, dlatego wskazują na rowery górskie, szosowe oraz trekkingowe.
- Polacy wybierają nowe rowery, kupują ich coraz więcej – od lat tendencja zakupu nowych rowerów jest wzrostowa. Jako marka Romet dostrzegamy to ukierunkowanie na polskim rynku, co niezwykle nas cieszy i dokładamy wszelkich starań, aby ten stan się nie zmieniał- dodaje Grzegorz Grzyb.