Ponad 10 tysięcy biletów na spektakle w ponad 40 teatrach – Groupon w październiku inspiruje Polaków do spotkań w teatrze
Warszawa 1 października 2014 - Groupon (NASDAQ: GRPN) – Pan Jourdain, Romeo i Julia, Courtney Love oraz Paw Królowej. Wszystkie te postaci będzie można poznać w polskich teatrach, biorących udział w inicjatywie Miesiąc Teatrów – projekcie promującym polską kulturę teatralną.
Z raportu CBOS o aktywności i doświadczeniach Polaków z 2014 roku wynika, że liczba odwiedzających teatry w Polsce jest najwyższa od 26 lat i wynosi 20%. Groupon Polska w odpowiedzi na ten trend i zainteresowanie ofertą kulturalną Polaków ogłasza nową inicjatywę – Miesiąc Teatrów. Projekt rozpoczyna się już 1 października. Groupon, wraz z teatrami największych polskich miast, przygotował specjalną ofertę tylko dla użytkowników serwisu. Przez miesiąc będą mieli okazję oglądać spektakle każdego gatunku: od oper, przez dramaty, po komedie w cenie niższej niż zazwyczaj.
„Założeniem Groupona jest sprawianie ludziom przyjemności, zachęcanie ich do wyjścia z domu i poszerzania swoich horyzontów. Chyba żadna inna forma rozrywki nie wpisuje się w zasady działania firmy lepiej niż teatr. Nawiązanie bliskiej współpracy z instytucjami kultury to ważny element naszej misji. Wszystkie teatry, które biorą udział w tym projekcie proponują publiczności ciekawy, inspirujący, czasem rozrywkowy, a czasem zmuszający do refleksji repertuar. Cieszę się, że również Groupon może przyczynić się do wsparcia polskiej kultury, w ramach pierwszego Miesiąca Teatrów” – powiedziała Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzająca Groupon Polska.
Mecenasem pierwszej edycji Miesiąca Teatrów Groupon został Tomasz Karolak, Dyrektor Artystyczny teatru IMKA w Warszawie - „Właśnie rozpoczął się wirtualny festiwal teatru w Polsce. Groupon zwrócił się z propozycją, która przyczyni się do tego, aby zmienić postrzeganie teatru jako miejsca dostępnego dla wybranych. Mamy nadzieję, że wspólnie uda nam się zaprosić na widownię nową publiczność oraz pokazać, że w repertuarze każdy znajdzie coś dla siebie – nie jest to rozrywka dla wąskiej grupy koneserów. Projekt jest także ogromną szansą dla małych teatrów, które często nie mogą pozwolić sobie na kosztowną promocję.”
W październikowym repertuarze teatrów biorących udział w projekcie można znaleźć prawie wszystkie gatunki sceniczne. Do akcji Miesiąc Teatrów, oprócz Imki, dołączyły m.in. Teatr Wielki – Opera Narodowa, TR Warszawa, Teatr Studio i Teatr Powszechny w Warszawie, Teatr Polski we Wrocławiu, Teatr Nowy w Poznaniu, Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie.
Lista teatrów Miesiąc Teatrów Groupon
Chorzów TEATR ROZRYWKI
Gdańsk OPERA BAŁTYCKA
Kraków TEATR BEZ RZĘDÓW
Kraków TEATR LUDOWY
Kraków TEATR ŁAŹNIA NOWA
Kraków TEATR MIST
Łódź AKADEMICKI OŚRODEK INICJATYW ARTYSTYCZNYCH
Łódź TEATR NOWY
Łódź TEATR ROZRYWKI LUTNIA
Poznań IMPRESARIAT
Poznań POLSKI TEATR TAŃCA
Poznań TEATR NOWY
Poznań TEATR POLSKI
Poznań TEATR POLSKI
Tychy TEATR MAŁY
Warszawa AFISZ TEATR IMPRESARYJNY
Warszawa SCENA WSPÓŁCZESNA
Warszawa TEATR BAJ
Warszawa TEATR BUFFO
Warszawa TEATR CAPITOL
Warszawa TEATR COLLEGIUM NOBIULIUM
Warszawa TEATR DRUGA STREFA
Warszawa TEATR IMKA
Warszawa TEATR MAŁY
Warszawa TEATR PALLADIUM
Warszawa TEATR POWSZECHNY
Warszawa TEATR STUDIO
Warszawa TEATR WARSAWY
Warszawa TEATR WIELKI-OPERA NARODOWA
Warszawa TEATR XL
Warszawa TR WARSZAWA
Warszawa WARSZAWSKA OPERA KAMERALNA
Wrocław CENTRUM INICJATYW ARTYSTYCZNYCH
Wrocław OMNIBUS
Wrocław OPERA WROCŁAWSKA
Wrocław PROMUSICA
Wrocław TEATR CAPITOL
Wrocław TEATR POLSKI
Wrocław TEATR WSPÓŁCZESNY
Wszystkie sztuki można znaleźć w specjalnej zakładce Miesiąc Teatrów na stronie http://www.groupon.pl/occasion/czlowieku-troche-kultury.
dostarczył infoWire.pl