Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2015-09-30

A A A POLEĆ DRUKUJ

Centrum handlowe ma osiągnąć sukces? Pomoże analiza danych.

150x110

Podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wzrośnie w 2015 r. o ok. 600 tys. m kw., z czego 40% trafi na rynki w głównych aglomeracjach, a więc tam gdzie już znajdują się najatrakcyjniejsze  galerie handlowe. Wzrost wydatków polskich konsumentów i ich siła nabywcza nie dorównują tempu przyrostu nowoczesnej powierzchni handlowej. Rosnąca konkurencja nie tylko ze strony nowopowstających i planowanych centrów handlowych, ale także zwiększający się udział sprzedaży e-commerce, wiąże się z koniecznością lepszego dopasowania koncepcji obiektu handlowego, tenant mixu i oferowanych usług do potrzeb odwiedzających.

Nie jest to jednak możliwe bez wiedzy o tym kto, kiedy i dlaczego odwiedza dane centrum handlowe, skąd jest gotów do niego przyjeżdżać, jak często, jakie ma nawyki zakupowe oraz jak rozbudzić w nim te pożądane? W przeciwieństwie do tradycyjnych kanałów sprzedaży, sklepy online zgodnie z zasadą „nikt nie jest anonimowy w Internecie” wiedzą na temat odwiedzających strony www niemal wszystko.

Rosnące znaczenie wielokanałowości sprzedaży – omnichannel – wymusza na właścicielach centrów handlowych, zarządcach, a także detalistach wzięcie przykładu z sieci działających online i zaimplementowanie nowoczesnych narzędzi, pozwalających nie tylko na zebranie istotnych informacji o konsumentach, ale także ich właściwą interpretację, która umożliwi lepsze kształtowanie strategii promocyjnej, dostosowanie komunikacji z potencjalnymi klientami oraz zidentyfikowanie dodatkowych źródeł ich pozyskiwania, mówi Joanna Kłusek dyrektor w Zespole Zarządzania Nieruchomosciami Handlowymi w firmie Cushman & Wakefield. Nie jest sztuką zainstalowanie wielu nadajników do mierzenia footfall w galerii handlowej. Sztuką jest umiejętne wyciągnięcie wniosków z zebranych danych i ich wykorzystanie w celu optymalizacji wyników sklepów, przekładającej się na sukces całego centrum handlowego, dodaje Joanna Kłusek.

Tymczasem działania wielu centrów handlowych w tym zakresie ograniczają się jedynie do zamontowania liczników przy głównych wejściach, bez analizy zachowań konsumenckich po ich przekroczeniu. Należy pamiętać, że sama wysoka odwiedzalność nie zagwarantuje wysokich obrotów, podsumowuje Joanna Kłusek.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS