Jak pokazują badania kierowcy oczekują dziś od warsztatu niezależnego nie tylko niskich cen. Liczy się też wykwalifikowany personel, odpowiednie podejście do klienta i standard obsługi. By wyłonić najlepsze placówki w Polsce, Castrol, który od lat wspiera niezależne stacje serwisowe, został wyłącznym partnerem konkursu Warsztat Roku 2015.
To największa tego typu inicjatywa w kraju, wspierana, oprócz marki Castrol, także przez producentów części samochodowych, dystrybutorów i sieci warsztatowe. Organizatorami konkursu są Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM i firma Partslife, która podobne przedsięwzięcie od lat prowadzi w Niemczech. W rywalizacji, która rozpocznie się we wrześniu, mogą wziąć udział wszystkie warsztaty niezależne. Jury, złożone z przedstawicieli mediów, firm doradczych i badawczych oraz pilota rajdowego będzie brało pod uwagę takie kryteria, jak np. wyposażenie i wygląd warsztatu, poziom obsługi, kwalifikacje personelu. Laureatów poznamy 3 grudnia podczas 10. Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego.
Celem konkursu jest nie tylko wyłonienie najlepszych warsztatów niezależnych w Polsce, lecz także podniesienie poziomu obsługi. To właśnie serwisy niezależne obsługują lwią część parku samochodowego w naszym kraju. A jest co naprawiać – średnia wieku samochodu w Polsce to 12,6 roku (stan na 1 stycznia 2015 r.), a łącznie nad Wisłą jest zarejestrowanych niemal 13,5 mln aut. Jak wynika z danych GIPA przekłada się to na 31 mln wizyt w serwisach rocznie, a aż 66% z nich odbywa się w warsztatach niezależnych.
Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku Castrol wprowadził w ubiegłym roku unikalny w branży, kompleksowy program wspierania warsztatów nieautoryzowanych – Castrol Service Plus. W ramach projektu serwisy mogą skorzystać z oferty łączącej w sobie zarówno wsparcie techniczne, szkolenia i rozwój mechaników, jak również atrakcyjny program lojalnościowy. „Warsztaty walczą dziś o klienta, a duży partner może im w tym pomóc. Współpraca ze znaną marką podnosi wiarygodność i renomę punktu naprawczego” – twierdzi Leszek Radzikowski, dyrektor ds. dystrybucji Castrol w Polsce.
Wyniki badań wskazują, że wybierając warsztat samochodowy, 82 proc. respondentów kieruje się przede wszystkim dobrymi opiniami. Od niezależnego serwisu, obok odpowiedniej jakości i warunków naprawy, klienci oczekują też tego, że będzie w nim czysto, chcą doglądać napraw i czekać na odbiór auta w wygodnej poczekalni. Kwestia, która najbardziej przeszkadza podczas korzystania z usług warsztatu, to nieuprzejmość personelu, natomiast doceniają rzetelność, doświadczenie, a także umiejętność doradzenia i znajomość nowych technologii. Warsztaty muszą więc stawiać na rozwój kompetencji pracowników – nie tylko tych specjalistycznych lecz także związanych z różnymi aspektami obsługi klienta. „Mechanicy i pracownicy warsztatów są najważniejszymi doradcami konsumenta. Edukując naszych klientów, inwestujemy również w ich biznes, co przekłada się na wyniki” – podkreśla Leszek Radzikowski. Castrol oferuje warsztatom szkolenia „Castrol Academy” obejmujące zarówno tematy produktowe, jak również z zakresu obsługi klienta i technik sprzedaży.
Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy Castrol w sierpniu 2014 roku na grupie 509 kierowców, którzy odwiedzili niezależny warsztat samochodowy przynajmniej raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W tekście wykorzystano też dane z badania kierowców 2015 przeprowadzonego przez GIPA Polska w kwietniu 2015 roku na próbie 2604 kierowców.
Więcej informacji o konkursie: www.sdcm.pl/index.php/konkurs
Więcej informacji o Castrol Service Plus: www.warsztat.castrol.pl
dostarczył infoWire.pl