To było wydarzenie jedyne w swoim rodzaju. Na grudniowym Artshow można było zobaczyć i kupić około 1000 dzieł wykonanych przez 155 artystów z całej Polski. 9 i 10 grudnia do Kamienicy Karskich przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie przybyły tłumy, wiedzione wspólną chęcią zaprzyjaźnienia się ze sztuką współczesną. Po sukcesie dotychczasowych dwóch edycji Artshow wyrasta na pozycję „must see” w kalendarzu kulturalnych wydarzeń stolicy.
Miniony weekend przyciągnął do Kamienicy Karskich blisko trzy tysiące miłośników sztuki współczesnej. Na Artshow po raz kolejny mogli nawiązać bezpośredni kontakt z artystami, kupić dzieło sztuki lub kolekcjonerskiego designu, podpatrzeć artystów przy pracy i zasięgnąć porady eksperta. W głównej wystawie na trzech piętrach zabytkowej kamienicy goście Artshow podziwiali setki artystycznych obiektów wykonanych przez artystów należących do rożnych nurtów i pokoleń. To była szansa nie tylko na zdobycie oryginalnego dzieła malarstwa, rzeźby, grafiki czy fotografii, ale także na osobistą rozmowę z twórcą lub właścicielem reprezentującej go galerii.
"Misją Artshow jest stworzenie przyjaznych warunków do bezpośredniego spotkania twórców i odbiorców sztuki. Chcemy, żeby sztuka stała się bardziej dostępna, żeby Polacy wprowadzali ją do swojego życia i otaczali się nią na co dzień” – mówi Ewa Mierzejewska, pomysłodawczyni Artshow.
„Artshow kierujemy nie tylko do kolekcjonerów i pasjonatów sztuki, ale także do całkiem nowych odbiorców, którzy swoją przygodę ze sztuką dopiero zaczynają” – dodaje Agnieszka Pisarczyk, współorganizatorka wydarzenia.
Liczna frekwencja na dwudniowym wydarzeniu potwierdziła, że unikalna formuła wykreowana przez organizatorów spodobała się publiczności, a zainteresowanie sztuką w Polsce rzeczywiście rośnie. Wiele prezentowanych dzieł znalazło nowych nabywców.
Dodatkową atrakcją Artshow był konkurs polegający na opublikowaniu najciekawszego postu z wydarzenia na Instagramie. Na zwycięzców czekały nagrody: voucher na roczną jazdę luksusowym autem Lexus LBX, obrazy Bovskiej i Martyny Łuszczyńskiej, lampa duetu Derive oraz wazon Oskara Zięty.
Wydarzenie uświetniły także interesujące instalacje artystyczne przygotowane przez partnerów – marki Laufen i Jung. W przestrzeni zwanej Domoteka Design Meeting Point odwiedzający oglądać mogli unikatowe meble z kolekcji Centrum Designu Domoteka i skorzystać z eksperckich konsultacji z architektami wnętrz z pracowni Interiorsy.
Oświetleniem dzieł sztuki na wystawie zajęła się LABRA, natomiast niesamowite efekty świetne, tworzące niepowtarzalny nastrój zapewniła firma GRODA. Część sal dostosowała do wystawy znana z wysokiej jakości farb marka Benjamin Moore. O tapety zadbał Muraspec, o wykładzinę – Agnella.
Patronami medialnymi byli: Wprost, Archisnob, Czas na Wnętrze, designteka.pl, Label, Magazif, Whitemad, Murator, Architektura, Urządzamy, Nowy Magazyn, Wnętrza Domów.
Lista artystów biorących udział w wydarzeniu dostępna jest na stronie www.artshowevents.pl