SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

111 projektów nominowanych do Złotych Spinaczy. Najwięcej nominacji dla 24/7Communication, Grupy Komunikacja Plus i H+K Strategies

W tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze jury przyznało 111 nominacji. Najwięcej zdobyły agencje 24/7Communication (8 nominacji), Grupa Komunikacja Plus oraz Hill+Knowlton Strategies Poland (po 7 nominacji).

Spośród rekordowej liczby 397 zgłoszeń w XIX edycji Złotych Spinaczy, jury wybrało 111, które zostały zakwalifikowane do drugiego etapu i będą rywalizować o nagrody.

W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. Przy czym w każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.

Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy, organizator (Związek Firm Public Relations) przeprowadzi ranking nagrodzonych w konkursie podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.

Przewodniczącym jury XIX edycji Złotych Spinaczy jest Marcin Sienkowski, head of marketing w OLX.

Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 3 grudnia 2021 r. Konkurs organizuje Związek Firm Public Relations. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Złote Spinacze 2021 - lista nominowanych

Kategorie główne:

1. PR korporacyjny

•    W pogoni za ciszą / Icon Strategies

•    60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze! / IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker

•    Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

•    Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits

2. PR produktu

•    Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com

•    Moc wiesiołka / Labcon, Adamed

•    T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska

3. Issue management i komunikacja kryzysowa

•    Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl

•    Ekowizyta - zadbajmy o dobry klimat / Polpharma

•    Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów / Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna

4. Advocacy i Public Affairs

•    Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl

•    Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu

•    Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)

•    Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

5. Kampania społeczna

•    Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

•    Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl

•    Jestem kobietą, kieruję / Fundacja Truckers Life

•    Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk

6. PR pro bono

•    Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu

•    #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland

•    Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run

7. Covid-19 PR response

•    Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald's Polska, OMD

•    Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits

•    Cyfrowe Rewolucje / mBank, Solski Communications, Cube Group

8. Employee experience i komunikacja wewnętrzna

•    People Awards 2020. Home Edition / Live Age, Ringier Axel Springer Polska

•    Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB

•    Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc / 24/7Communication, T-Mobile Polska

9. Event komercyjny

•    OLX Praca Know How 2021 / OLX, Live Age

•    Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth

•    T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020 / 24/7Communication, T-Mobile Polska

10. Event społeczny

•    27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play

•    Wirtualny 13 Onkobieg / Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma

•    Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska", Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero

11. Launch produktu, usługi lub firmy

•    KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska

•    Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok

•    Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

12. Sustainability i CSR Communications

•    Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk

•    SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”

•    Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy / Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr

13. PR miejsca, miasta lub regionu

•    A Ty? Co widzisz w Krakowie? / 38 Content Communication, Miasto Kraków

•    E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online / Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine

•    Charlotte - stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat! / Big Picture, Charlotte

14. Social media

•    Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio

•    To nie ja / Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!, Lettly

•    #ZakładamyMaski /24/7Communication, McDonald's Polska, OMD

•    Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek

15. Business-to-Business PR

•    Dont Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok

•    GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii / Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia

•    Social Selling Experts - handlowiec staje się influencerem / Monday – agencja komunikacji, Dell Technologies

16. PR finansowy i relacje inwestorskie

•    4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF / Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR

•    INPOST NA EURONEX AMSTERDAM - największe IPO spółki z Polski / INPOST, GENESIS PR

•    Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan's / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

17. Media relations

•    „Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej” / MSL, GlaxoSmithKline

•    50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations

•    Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl

18. Employer Branding

•    O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach / Nationale-Nederlanden, MJCC

•    Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk / MJCC, FM Logistic

•    ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD

19. Content marketing – branded content

•    E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii  / Walk PR, E.Wedel

•    OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

•    Bajki z nowym morałem /24/7Communication, Mc'Donald's Polska, OMD

•    Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut

20. Custom Publishing

•    „Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę / 24/7Communication, McDonalds Polska

•    Łączy nas Biedronka - historia największej sieci handlowej / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

•    GAZETA KRÓLEWSKA – kronika uniwersum KRÓLA / CANAL+ Polska

Kategorie sektorowe

21. Technologia, IT, telekomunikacja

•    Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio

•    „Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO / Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska

•    Szukamy cool nerda - premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

•    T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska

22. Finanse

•    CyberPrzysłowia / Santander Bank Polska, Follow Agency

•    eSkarbonka - nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon

•    SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek"

23. Uroda, higiena i wellness

•    #WłączLeczenie - jak zatrzymać pandemię chorób skóry / Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma

•    Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk

•    Czysta Ziemia oraz Uczniowskie Ekonawyki / MSL, Procter & Gamble

24. Moda i styl życia

•    Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców / Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia

•    Kolekcja mody inspirowana serialem TV - answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com

•    Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

25. Sektor spożywczy

•    E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel

•    Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

•    Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

26. Kultura i media

•    Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa

•    27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play

•    KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska

27. Medycyna i zdrowie

•    HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej / first aid communication

•    Leczenie przez żywienie - program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)

•    Ekowizyta - zadbajmy o dobry klimat / Polpharma

28. Sport, turystyka i rekreacja

•    Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu

•    Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run

•    Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency

29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

•    ERBUD - rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD

•    Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth

•    Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław

30. Przemysł i infrastruktura

•    Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów / Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna

31.  Motoryzacja i transport

•    OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

•    TIER - brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg / Havas PR Warsaw, Tier Mobility

•    Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła” / Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland

32. NGO i sektor publiczny

•    Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

•    Przystań w sieci / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, NASK PIB, UNICEF Polska

•    #zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz - reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland

Kategorie specjalne

33. Kreatywność

•    OTOMOTO - redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

•    Premiera Microsoft Flight Simulator na Xbox Series X|S / d*fusion communication, Microsoft

•    Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut

34. Efektywność

•    Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

•    eSkarbonka - nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon

•    Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB

•    50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations

•    Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska", Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero

35. Research&Insight

•    Mapa ryzyka Polaków / Polska Izba Ubezpieczeń (PIU), hi Agencja, OneMulti

•    Bariery do kariery / Clue PR

•    Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk

W ramach XVIII edycji konkursu Złote Spinacze jury przyznało: 21 Złotych, 32 Srebrne oraz 26 Brązowych Spinaczy, w łącznie 33 kategoriach konkursowych. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do Grupy Komunikacja Plus, natomiast tytuł kampanii PR XX-lecia otrzymał projekt Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”.

Dołącz do dyskusji: 111 projektów nominowanych do Złotych Spinaczy. Najwięcej nominacji dla 24/7Communication, Grupy Komunikacja Plus i H+K Strategies

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl