Udany tydzień TVN. W 4+ stacja wyprzedziła TVP2 i Polsat, a w 16-49 - umocniła się na pozycji lidera
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły mecz Polska-Węgry, serial „M jak miłość” i reality-show „Rolnik szuka żony”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 15 do 21 listopada - najwięcej widzów zgromadził eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2020 z Węgrami, który w TVP1 (w poniedziałek wieczorem) oglądało 3,60 mln widzów, co przełożyło się na 26,93 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugi był serial „M jak miłość”. Odcinek serialu (nadany 16 listopada) w TVP2 śledziło 3,59 mln osób (26,41 proc. udziału).
Podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony”, który w TVP1 w niedzielny wieczór miał 3,57 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 26,09 proc.
„Fakty” na czele dzienników
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 16 listopada na antenie stacji obejrzało 2,86 mln widzów (21,04 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników był „Teleexpress” Jedynki, który zgromadził 2,75 mln widzów (emisja 17 listopada; 6. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 7 pozycji uplasowały się „Wiadomości” TVP1 z 2,37 mln oglądających (czwartkowe wydanie), a 14. były „Wydarzenia” - 1,92 mln (sobota).
2,75 mln widzów otwarcia PŚ w skokach narciarskich w TVN
Czołową piątkę wśród hitów tygodnia uzupełnia pierwszy konkurs PŚ w skokach narciarskich w sezonie 2021/2022. Jednocześnie były to pierwsze zawody, które transmitował TVN. Niemal 2-godzinną relację w stacji w sobotnie popołudnie śledziło 2,75 mln widzów (24,90 proc. udziału). Zawody równolegle pokazał również Eurosport 1, gdzie śledziło je dodatkowe 660 tys. osób (łącznie 3,41 mln na obu antenach).
Mecz Polska-Węgry na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był mecz Polska-Węgry, który w TVP1 miał 1,32 mln osób, co dało stacji 26,66 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony” (1,20 mln widzów w TVP2; 23,03 proc. udziału), a podium uzupełnia serial „M jak miłość” (1,14 mln osób w TVP2; 24,47 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu wyniósł 9,42 proc. Wynik stacji zwiększył się o 0,68 pkt. proc.
TVN wyprzedził TVP2 i Polsat
Z czwartego na drugie miejsce awansował TVN, który miał 8,53 proc. udziału (wzrost o 0,93 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Polsat, który spadł z miejsca drugiego. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,69 proc. (w dół o 0,19 pkt. proc.). Z trzeciej na czwartą lokatę spadła TVP2, której udział wyniósł 7,59 proc. (- 0,06 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 31,87 proc. do 33,23 proc.
TVP Info na czele stacji newsowych
Piąte miejsce zajęło TVP Info, którego udział spadł o 0,50 pkt. proc. do 5,52 proc. Szóste było TVN24 (stacja miała 4,86 proc. udziału; - 0,43 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 11. miejsce zajął Polsat News (1,71 proc.; w dół o 0,15 pkt. proc.).
TVN umocnił pozycję lidera w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera umocnił TVN. Udział stacji zwiększył się o 1,27 pkt. proc. do 10,75 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,13 proc. (- 0,44 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP1 (+ 0,47 pkt. proc. do 6,33 proc.), a czwarta była TVP2 (- 0,25 pkt. proc. do 5,56 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (9,60 proc.; do góry o 1,10 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Udany tydzień TVN. W 4+ stacja wyprzedziła TVP2 i Polsat, a w 16-49 - umocniła się na pozycji lidera