„Wprost” i „Flesz” dużo więcej z reklam, w dół „Tele Tydzień” i „Newsweek” (TOP 10)
W lutym br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów były nieznacznie niższe niż rok wcześniej. W czołówce duże wzrosty zanotowały „Wprost” i „Flesz!”, natomiast spore spadki - „Tele Tydzień” i „Newsweek Polska”.
Cennikowe przychody reklamowe magazynów (bez autopromocji) w lutym br. wyniosły 163,66 mln zł, o 1,81 mln zł mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Oznacza to spadek o 1,1 proc.
W styczniu br. wpływy czasopism z reklam cennikowo wzrosły w skali roku, i to aż o 11,9 proc. (zobacz szczegóły). Przy czym w całym ub.r. faktyczne przychody reklamowe, według szacunków Starlinka, skurczyły się o 14 proc. (więcej na ten temat).
„Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) cennikowo zarobił z reklam w lutym br. o 975 tys. zł mniej niż rok wcześniej, co daje spadek o 8,8 proc., a wpływy „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały w skali roku o 805 tys. zł (w dół o 9 proc.). „Forbes” zanotował spadek o 334 tys. zł (6,6 proc. w dół), a „Gala” (Burda International Polska) - o 100 tys. zł (2,3 proc. w dół).
>>> Sprzedaż tygodników opinii: „Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „W Sieci” mocno w dół
Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe tygodnika „Wprost” (AWR Wprost) zwiększyły się z roku na rok aż o 2,5 mln zł, co daje wzrost o 39,1 proc., natomiast magazynu „Flesz” (Edipresse Polska) - o 1,38 mln zł (to 38,2 proc. w górę).
„Viva!” (Edipresse Polska) zarobiła milion złotych więcej niż rok wcześniej (16,7 proc. w górę), „Przyjaciółka” (też Edipresse Polska) - 507 tys. zł więcej (13,8 proc. w górę), a „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - 198 tys. zł więcej (5 proc. w górę).
>>> Bieżące okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
II.2013 |
II.2014 |
TELE TYDZIEŃ |
11 084 743 zł |
10 109 357 zł |
WPROST |
6 392 983 zł |
8 890 950 zł |
NEWSWEEK POLSKA |
8 872 832 zł |
8 068 098 zł |
VIVA |
6 038 367 zł |
7 044 392 zł |
PARTY |
4 827 650 zł |
5 170 000 zł |
FLESZ |
3 601 200 zł |
4 978 119 zł |
FORBES |
5 060 700 zł |
4 726 666 zł |
TWÓJ STYL |
3 986 620 zł |
4 184 775 zł |
PRZYJACIÓŁKA |
3 669 910 zł |
4 176 883 zł |
GALA |
4 255 993 zł |
4 155 959 zł |
monitorowane tytuły razem |
165 468 967 zł |
163 658 043 zł |
Dołącz do dyskusji: „Wprost” i „Flesz” dużo więcej z reklam, w dół „Tele Tydzień” i „Newsweek” (TOP 10)