„Gazeta Polska Codziennie” zarobiła 85 proc. więcej z reklam. „Super Express”, „Fakt” i „Puls Biznesu” ze spadkiem (Top10)
Przez trzy kwartały br. cennikowe przychody reklamowe dzienników wzrosły o 3,5 proc., do 1,05 mld zł. Największy wzrost odnotowała w tym okresie „Gazeta Polska Codziennie”, która zarobiła na reklamach blisko 85 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie spadały wpływy reklamowe „Pulsu Biznesu”, „Głosu Wielkopolskiego”, „Gazety Wyborczej” i „Faktu”- wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W okresie od stycznia do września br. dzienniki zarobiły na reklamach 1,05 mld zł. Było to 3,5 proc. więcej niż w tym samym okresie 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).
Pozycję lidera utrzymuje „Gazeta Wyborcza”, mimo że jej przychody zmalały w skali roku o 8,3 proc., do 121,8 mln zł. Drugie miejsce należy do „Rzeczpospolitej”, która zwiększyła wpływy z reklam o 16,2 proc., do 115,5 mln zł. Podium zamyka „Dziennik Gazeta Prawna” – ten dziennik zarobił na reklamach 16,1 proc. więcej – 104,4 mln zł.
Spośród pozostałych dzienników znajdujących się w czołówce gazet z największymi przychodami z reklam pięć miało wpływy reklamowe niższe niż przed rokiem.
O 16,5 proc. mniej zarobił „Puls Biznesu” (32,6 mln zł), 10,2 proc. mniej – „Głos Wielkopolski” (26,4 mln zł), 9,9 proc. mniej – „Super Express” (77,1 mln zł), 7,2 proc. mniej – „Fakt” (45,7 mln zł), 0,7 proc. mniej - „Dziennik Zachodni” (37,2 mln zł).
Wzrosły natomiast przychody z reklam „Gazety Polskiej Codziennie” – o 84,6 proc., do 63,4 mln zł oraz „Gazety Pomorskiej” - o 4,4 proc., do 31,3 mln zł.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” zarobiła 85 proc. więcej z reklam. „Super Express”, „Fakt” i „Puls Biznesu” ze spadkiem (Top10)