Wolno rośnie polski rynek internetowy. W II kw. o 80 tys. klientów
Słabe tempo wzrostu polskiego rynku internetowego z I kwartału może się utrzymać w okresie kwiecień-czerwiec, ocenił prezes Netii Mirosław Godlewski.
Według niego, w I kwartale w Polsce przybyło ok. 80 tys. osób kupujących usługę dostępu do internetu i podobnie może być w II kwartale. Netia liczy, że utrzyma swój udział w nowych przyłączeniach netto na poziomie 18-20%.
"Nie jesteśmy zadowoleni z tempa pozyskiwania klientów, ale wynika ono z bardzo słabego rozwoju rynku. Drugi kwartał powinien być pod tym względem podobny do pierwszego w którym wzrost wyniósł ok. 80 tys. osób. Jednak III i IV kwartał mogą być dużo lepsze" - powiedział Godlewski dziennikarzom. Prezes Netii podkreślił, że spółka powinna utrzymać swój udział w nowych przyłączeniach netto na poziomie 18-20%.
Netia prognozuje, że prognozuje, że w 2011 r. zwiększy przychody do ponad 1.610 mln zł wobec 1.569 mln zł w zeszłym roku. Marża EBITDA ma wynieść 25% wobec 23% w 2010 r.
Spółka prognozuje też, że na koniec roku będzie mieć 780-800 tys. klientów usług szerokopasmowych wobec 690.247 na koniec zeszłego roku. Netia szacuje, że jej udział w rynku usług szerokopasmowych wyniósł na koniec I kwartału 2011 r. 11,5%.
Spółka przedstawiła we wtorek urządzenie Netia Spot, specjalną wersję bezprzewodowego routera, który umożliwia m.in. bezprzewodowe współdzielenie plików oraz łączenie w sieć domowych urządzeń cyfrowych.
Netia miała 23,05 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 14,35 mln zł zysku rok wcześniej. Strata jest efektem jednorazowego odpisu, wynikającego z przegranej w sądzie sprawy przeciw urzędowi podatkowemu. Skonsolidowane przychody wyniosły 401,19 mln zł wobec 386,98 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Wolno rośnie polski rynek internetowy. W II kw. o 80 tys. klientów