Wirtualna Polska przed Onetem, Interia zwiększa przewagę nad Gazeta.pl, w górę o2.pl
W październiku br. Grupa Wirtualna Polska utrzymała niewielką przewagę zasięgową nad Grupą Onet-RASP. Duże spadki zanotowały Grupa Allegro-GG, Grupa Cyfrowy Polsat i Orange.pl, zyskały natomiast m.in. Google, Facebook, YouTube, Grupa Interia.pl i o2.pl.
Strony Google w październiku br. odwiedziło 23,31 mln polskich internautów (rozumianych jako realni użytkownicy), 94,6 proc. wszystkich osób korzystających w naszym kraju z sieci - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. W skali miesiąca serwisy zyskały 214,2 tys. odwiedzających (porównywanie zmian rok do roku jest mało miarodajne, ponieważ od maja br. wyniki Megapanelu są oparte na znacząco większej ogólnej liczbie polskich internautów, w efekcie czego większość stron z miesiąca na miesiąc zyskała po kilkanaście proc. użytkowników). Facebook miał w październiku 19,54 mln polskich użytkowników (o 152,9 tys. więcej niż we wrześniu), a YouTube - 18,56 mln (o 219,3 tys. więcej).
Po ok. 18 mln użytkowników zanotowały na swoich stronach Grupa Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP, od miesięcy rywalizujące mocno o pozycję lidera zasięgowego wśród polskich wydawców. Serwisy pierwszego zyskały w skali miesiąca 13,6 tys. odwiedzających, a drugiego - 34,8 tys., w efekcie różnica między nimi zmalała do 68,7 tys.
Strony Grupy Allegro-GG odwiedziło o 361,4 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, serwisy Microsoftu i MSN - o 234 tys., Grupy Cyfrowy Polsat - o 419 tys., a Orange.pl - o 436,4 tys.
Grupa Interia.pl, która na początku października przejęła serwisy Promoceny.pl i Okazjum.pl, zyskała w skali miesiąca 157,6 tys. użytkowników, a ponieważ Grupa Gazeta.pl straciła ich 101,2 tys., różnica zasięgowa między tymi wydawcami wzrosła do 2,6 mln użytkowników. Natomiast serwis bukmacherski Bet-at-home.com zanotował aż 772,3 tys. odwiedzających więcej niż we wrześniu.
W zestawieniu stron objętych audytem site-centric do wyników Grupy Wirtualna Polska nie dodano (wskutek niepełnego oskryptowania) statystyk stron Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl, a do Grupy Onet-RASP - danych Ofeminin.pl, dlatego obaj wydawcy zanotowali nieco niższe wyniki.
Strony Grupy TVN odwiedziło o 137,8 tys. internautów mniej niż we wrześniu, natomiast serwisy Telewizji Polskiej - o 352 tys. więcej.
Witryny Bonnier Business Polska (wydawcy „Pulsu Biznesu”) po raz pierwszy zostały sklasyfikowane razem z przejętą przez wydawcę na początku br. Grupą Bankier.pl - razem miały 2,61 mln użytkowników.
Adres Google.pl odwiedziło 22,73 mln polskich internautów, o 273,6 tys. więcej niż we wrześniu, a Google.com - 16,27 mln, o 240,9 tys. więcej. Wzrosty identyczne jak całe te portale osiągnęły też Facebook i YouTube.
Największe polskie portale zanotowały natomiast spadki liczby użytkowników: Onet.pl o 31,7 tys., Allegro.pl - o 85,7 tys., a WP.pl - o 18,8 tys. Jeszcze więcej odwiedzających straciły Interia.pl (264,7 tys.), OLX.pl (311,2 tys.), Gazeta.pl (361,2 tys.) i Orange.pl (436,4 tys.).
Za to o2.pl, które z początkiem października wystartowało w nowej wersji, wspartej kampanią reklamową, zyskało w skali miesiąca aż 1,32 mln użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska przed Onetem, Interia zwiększa przewagę nad Gazeta.pl, w górę o2.pl