Więcej reklam napojów w magazynach i kinach, Coca-Cola z dwa razy większym budżetem od Pepsi
Producenci napojów gazowanych wydali w br. na reklamy swoich marek w mediach pozainternetowych o jedną trzecią więcej niż rok temu. Liderem wydatków pozostaje Coca-Cola, która zdecydowanie wyprzedza Pepsi, Sprite’a i Fantę.
Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci napojów gazowanych w okresie od stycznia do maja br. cennikowo przeznaczyli na wsparcie reklamowe swoich marek w mediach pozainternetowych 92,9 mln zł. To wzrost o 31,4 proc. w skali roku.
Więcej reklam napojów gazowanych było we wszystkich mediach. Najbardziej, bo o ponad 420 proc., wzrosły nakłady na reklamy w magazynach - z 1,1 mln zł do 5,8 mln zł. Równie wysoka dynamika wzrostu była w gazetach - 220,8 proc., jednak wydatki na reklamy w dziennikach wciąż są znikome i wyniosły w pierwszych pięciu miesiącach br. jedynie 54,9 tys. zł.
Telewizja na reklamach napojów gazowanych zarobiła w br. 61,6 mln zł (15,7 proc. więcej niż przed rokiem), a kina - 19,6 mln zł (64,6 proc. więcej). Wydatki producentów na reklamę zewnętrzną wzrosły o 30 proc. do 5,1 mln zł, zaś w radiu - o 94,1 proc. do 731,4 tys. zł.
Wydatki reklamowe producentów napojów gazowanych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-V 2014 |
I-V 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
53 279 231 zł |
61 627 759 zł |
15,7 |
Radio |
376 781 zł |
731 406 zł |
94,1 |
Gazety |
17 100 zł |
54 858 zł |
220,8 |
Magazyny |
1 110 745 zł |
5 782 849 zł |
420,6 |
Outdoor |
3 911 592 zł |
5 086 445 zł |
30 |
Kina |
11 930 745 zł |
19 632 147 zł |
64,6 |
Indoor |
78 400 zł |
b.d. |
b.d. |
Razem |
70 704 594 zł |
92 915 464 zł |
31,4 |
Od stycznia do maja br. - podobnie jak rok wcześniej - najsilniej reklamowaną marką była Coca-Cola. Jej cennikowy budżet marketingowy wyniósł 51,5 mln zł, o 82,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Aktualnie Coca-Cola wspierana jest we wspólnej kampanii z marką przypraw Prymat. Natomiast w jubileuszowej kampanii Coca-Coli, prowadzonej od kwietnia, wystąpili m.in. Margaret, Robert Lewandowski i Robert Korzeniowski.
Wydatki reklamowe Pepsi, głównego konkurenta Coca-Coli, wyniosły w tym roku 23,4 mln zł, minimalnie mniej niż przed rokiem. Ta marka obecnie prowadzi wakacyjną kampanię pod hasłem „Podejmij wyzwanie smaku”. Jest to kontynuacja działań z wiosny, do których zaangażowano znanych muzyków, sportowców i projektantów.
Marki napojów gazowanych z największymi wydatkami reklamowymi |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-V 2014 |
I-V 2015 |
zmiana proc. |
Coca-Cola |
28 252 960 zł |
51 513 919 zł |
82,3 |
Pepsi |
23 504 072 zł |
23 358 420 zł |
-0,6 |
Sprite |
7 729 305 zł |
9 986 379 zł |
29,2 |
Fanta |
b.d. |
4 202 704 zł |
b.d. |
Hellena |
4 305 740 zł |
b.d. |
b.d. |
Razem |
70 704 594 zł |
92 915 464 zł |
31,4 |
Reklamy marki Sprite warte były w br. niemal 10 mln zł (29,2 proc. więcej), a Fanty (oba napoje produkuje Coca-Cola Poland Services) - 4,2 mln zł.
Fanta i Sprite ostatnio promowane były we wspólnej kampanii pod hasłem „Orzeźwiające doładowanie”, w której można było otrzymać doładowania w sieci Play.
Dołącz do dyskusji: Więcej reklam napojów w magazynach i kinach, Coca-Cola z dwa razy większym budżetem od Pepsi