SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W kwietniu reklamy najdroższe przy „M jak miłość” i „Ranczu”

W kwietniowym cenniku reklamowym Telewizji Polskiej najdroższe są spoty przed nowymi odcinkami „M jak miłość” i „Rancza”. Ogółem reklamy są średnio o prawie 20 proc. tańsze niż rok temu.

Reklama przed premierowym odcinkiem „M jak miłość” w kwietniowej ofercie TVP kosztuje od 70 do 72,5 tys. zł (wszystkie podane kwoty dotyczą spotów 30-sekundowych). Tymczasem rok temu za taką reklamę trzeba było zapłacić 98 tys. zł. Natomiast spot po nowym odcinku „M jak miłość” kosztuje obecnie 64 tys. zł – o 29 tys. zł mniej niż w kwietniu ub.r. Niewiele mniej – konkretnie 62,5 tys. zł – trzeba zapłacić za reklamę przed emitowanym bezpośrednio po tym serialu programie pokazującym kulisy jego produkcji. Przed rokiem cena takiego spotu wynosiła 71,4 tys. zł.

W cenniku TVP 1 najdroższy jest blok przed nowymi odcinkami „Rancza” – za reklamę w tym paśmie trzeba zapłacić 68,9 tys. zł. W kwietniu ub.r. spot przed emitowaną o tej porze „Blondynką” kosztował 65 tys. zł. Natomiast reklamy przed wieczornym serwisem sportowym i prognozą pogody najdroższe są przy emisji w sobotę, niedzielę lub wtorek – kosztują 62 tys. zł. Rok temu za spot przed prognozą pogody trzeba było zapłacić maksymalnie 79,2 tys. zł, a przed serwisem sportowym – najwyżej 74 tys. zł.

Wśród seriali z oferty TVP drogie dla reklamodawców są również „Barwy szczęścia”. Cena spotu po ich premierowym odcinku wynosi 58,5 tys. zł (emisja we wtorek) lub 55,7 tys. zł (emisja w poniedziałek). Przed rokiem taka reklama kosztowała 74-75 tys. zł.

Jeśli chodzi o programy rozrywkowe, to za reklamę po „Jaka to melodia?” trzeba zapłacić maksymalnie 41,5 tys. zł (przy emisji w niedzielę), czyli 18,5 tys. zł mniej niż w kwietniu ub.r. Natomiast z programów publicystycznych najdroższe dla reklamodawców są „Magazyn Ekspresu Reporterów” (spot przed programem kosztuje 41 tys. zł) i „Tomasz Lis na żywo” (cena spotu przed programem to 37 tys. zł). W kwietniu ub.r. takie reklamy kosztowały, odpowiednio, 53 i 48,2 tys. zł

Ogółem w kwietniowym cenniku TVP 1 i TVP 2 reklamy są średnio o prawie 20 proc. tańsze niż rok temu. Kwiecień to kolejny miesiąc, w którym ceny spotów są niższe w skali roku mniej więcej o jedną piątą. Wynika to z wprowadzonej w styczniu br. zmiany sposobu sprzedaży tej oferty, m.in. rezygnacji z tzw. tunelu cenowego (więcej na ten temat).

Biuro reklamy Telewizji Polskiej udostępniło kwietniowy cennik TVP 1 i TVP 2 w środę. W czwartek i piątej można rezerwować czas reklamowy wprost z cennika, natomiast w poniedziałek – bukować pakiety ratingowe, a we wtorek – pakiety KZP.

Dołącz do dyskusji: W kwietniu reklamy najdroższe przy „M jak miłość” i „Ranczu”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl