„Ugotowani” po przejściu na emisję cotygodniową zyskali 320 tys. widzów
Najnowszy sezon programu „Ugotowani” oglądało 1,40 mln osób, o 320 tys. widzów więcej niż było to rok temu przed przejściem formatu na emisję cotygodniową. TVN w czasie emisji reality-show zajął trzecie miejsce w rynku w grupie 4+ i drugie w 16-49.
Dziesiątą serię „Ugotowanych” na antenie TVN oglądać można było w niedziele o godz. 18.00, w okresie od 21 lutego do 15 maja br. Średnia widownia wszystkich 12 odcinków reality-show wyniosła 1,40 mln osób, co przełożyło się na 10,59 proc. udziału w grupie 4+ i 14,18 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych przez TVN.
Wiosną ub.r. „Ugotowani” emitowani byli cztery razy w tygodniu w dni powszednie o 20.50. Oglądalność tych odcinków w okresie od 2 marca do 28 maja 2015 roku wyniosła 1,08 mln widzów. Przełożyło się to na 7,08 proc. udziału w wśród wszystkich widzów oraz 9,29 proc. w grupie 16-49. Oznacza to, że program zyskał 320 tys. widzów.
Z kolei dziewiątą edycję formatu, pokazywaną jesienią ub.r. już w obecnym paśmie - w niedziele o 18.00, śledziło 1,37 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 9,61 proc. i 12,81 proc.
Widownia „Ugotowanych” w ostatnich trzech sezonach
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
Emisja |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
wiosna 2015 |
1 081 436 |
7,08% |
566 814 |
9,29% |
jesień 2015 |
1 372 698 |
9,61% |
715 654 |
12,81% |
wiosna 2016 |
1 399 120 |
10,59% |
698 576 |
14,18% |
TVN w paśmie emisji „Ugotowanych 10”, czyli od godz. 17.59 do 18.58 miał 10,07 proc. udziału (dane te również obejmują przerwy reklamowe). Stacja z tym wynikiem zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.
Liderem był Polsat nadający wówczas gł. „Nasz nowy dom” oraz „Wydarzenia”, co dało mu 14,62 proc. udziału. Druga była TVP1 (powtórki „Komisarza Alexa” i „Rancza” oraz teleturniej „Jaka to melodia?”; 12,02 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”, „Sport”, „Pogoda”; 9,52 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej TVN z wynikiem 13,61 proc. był drugi za Polsatem.
Oglądalność formatu na tle konkurencji
Konkurencja - pasmo: 17:59 - 18:58 |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-49 miasta |
16-49 miasta > 100 tys. mieszk. |
Stacja |
SHR% |
SHR% |
SHR% |
SHR% |
Polsat |
14,62% |
16,44% |
15,68% |
13,95% |
TVP1 |
12,02% |
7,28% |
6,23% |
5,47% |
TVN - Ugotowani 10 |
10,07% |
13,61% |
15,59% |
16,96% |
TVP2 |
9,52% |
6,16% |
5,89% |
6,08% |
Nie wiadomo, czy TVN zdecyduje się pokazać kolejny sezon „Ugotowanych” -decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.
W kwietniu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,33 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ugotowani” po przejściu na emisję cotygodniową zyskali 320 tys. widzów