„Twój Styl”, „Viva” i „Party” o jedną trzecią więcej z reklam, w dół „Newsweek Polska” (TOP 10)
Od stycznia do listopada br. wpływy reklamowe magazynów wzrosły w skali roku o 19,2 proc., czyli trzy razy więcej niż cały polski rynek reklamowy w tym czasie. Największy wzrost przychodów zanotowały „Twój Styl”, „Viva” i „Party”. „Newsweek Polska” jako jedyny z czołówki zarobił mniej.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od stycznia do listopada br. reklamy w magazynach cennikowo warte były blisko 3,3 mld zł (dane bez rabatów i autopromocji). Było to 19,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Wzrost wpływów z reklam w magazynach był trzykrotnie wyższy niż wzrost całego rynku reklamowego w mediach tradycyjnych, który wyniósł w skali roku 6,3 proc.
Reklamodawcy najwięcej zainwestowali w promocję na łamach „Twojego Stylu” - 211,7 mln zł. Tytuł ten zanotował w omawianym okresie największy wzrost przychodów reklamowych - dynamika wyniosła 34,8 proc. Niewiele mniejszy wzrost przychodów z reklam notuje dwutygodnik „Viva” - ten tytuł zwiększył przychody z reklam o 31,6 proc., do 159,1 mln zł.
Trzecią pozycję na reklamowym podium magazynów utrzymuje „Tele Tydzień” z wpływami w wysokości 130,3 mln zł (większymi w skali roku o 8,2 proc.). Ten tygodnik wciąż utrzymuje pozycję lidera wśród tygodników telewizyjnych - w październiku br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 771,2 tys. egz.
„Wprost” zarobił w omawianym okresie 16,6 proc. więcej zwiększając przychody do 120 mln zł, a „Party” - o 29,1 proc. , do 94,2 mln zł. Na reklamę w „Show” marketerzy w tym roku wydali 68,9 mln zł (wzrost o 17,5 proc.), a w „Claudii” - 68,2 mln zł (wzrost o 10,7 proc.).
Do czołówki najwięcej zarabiających na reklamach magazynów trafiły w tym roku „Przyjaciółka” i „Kropka TV”. Poza nią znalazły się natomiast „Polityka” i „Flesz”.
Jedynym tytułem w zestawieniu dziesięciu z najwyższymi wpływami z reklam, który w omawianym okresie zanotował spadek, jest „Newsweek Polska”. Reklamy w tygodniku wyceniono w tym roku na 110,4 mln zł, czyli 4,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r.
Wpływy reklamowe magazynów |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-XI 2014 |
I-XI 2015 |
zmiana proc. |
Twój Styl |
157 005 242 zł |
211 671 529 zł |
34,8 |
Viva |
120 890 406 zł |
159 106 671 zł |
31,6 |
Tele Tydzień |
120 487 220 zł |
130 321 371 zł |
8,2 |
Wprost |
102 893 197 zł |
119 961 694 zł |
16,6 |
Newsweek Polska |
115 427 288 zł |
110 384 732 zł |
-4,4 |
Party |
72 948 271 zł |
94 185 398 zł |
29,1 |
Przyjaciółka |
b.d. |
73 278 218 zł |
b.d. |
Kropka TV |
b.d. |
71 297 069 zł |
b.d. |
Show |
58 644 300 zł |
68 896 916 zł |
17,5 |
Claudia |
61 604 777 zł |
68 204 250 zł |
10,7 |
razem |
2 764 552 081 zł |
3 294 119 247 zł |
19,2 |
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl”, „Viva” i „Party” o jedną trzecią więcej z reklam, w dół „Newsweek Polska” (TOP 10)
Spór o Trybunał Konstytucyjny w Polsce - Max Kolonko Mówi Jak Jest