„Twój Styl” przed „Vivą” liderem reklamowym magazynów, „Pani” i „Życie na gorąco” najmocniej w górę (TOP10)
Wydatki na reklamę w magazynach w I połowie br. wzrosły w skali roku o 3,1 proc. Kilkukrotnie większą dynamikę miały w tym okresie „Viva”, „Pani” i „Życie na gorąco”. Mniej zarobiły natomiast „Wprost”, „Party” i „Claudia”.
W okresie od stycznia do czerwca br. przychody reklamowe magazynów wyniosły nieco ponad 2,02 mld zł. Było to 3,1 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Tytułem, który niezmiennie już zarabia na reklamach najwięcej jest „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Magazyn w skali roku zwiększył przychody o 1,2 proc., do 136,2 mln zł.
Drugie miejsce na podium zajmuje „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w wysokości 105,8 mln zł, wyższymi rok do roku o 17,8 proc. Trzecią lokatę utrzymuje z kolei „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który zarobił w tym roku 82,3 mln zł, czyli 0,5 proc. mniej niż rok temu.
Dwa spośród dziesięciu magazynów o największych wpływach z reklam miały największą dynamikę przychodów. Miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer) zwiększył je o 20,2 proc. (do 58,9 mln zł). Z kolei tygodnik „Życie na gorąco” (Wydawnictwo Bauer) zarobił 22,1 proc. więcej (42,3 mln zł).
O 4,1 proc. wzrosły wpływy z reklam „Newsweek Polska” (RASP) - do 55 mln zł, a o 1,3 proc. - miesięcznika „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - do 40,4 mln zł.
W omawianym okresie reklamodawcy ograniczyli wydatki w takich czasopismach, jak „Wprost” (PMPG Polskie Media), „Party” (Edipresse Polska) i „Claudia” (Burda International Polska). „Wprost” zarobił 5,5 proc. mniej niż przed rokiem (56,4 mln zł), „Party” - 4,8 proc. mniej (54,6 mln zł), a „Claudia” - 5,2 proc. mniej (40,1 mln zł).
Wpływy reklamowe magazynów (TOP 10) |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2016 |
I-VI 2017 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
134 600 597 zł |
136 208 391 zł |
1,2 |
VIVA |
89 808 861 zł |
105 814 608 zł |
17,8 |
TELE TYDZIEŃ |
82 647 059 zł |
82 260 210 zł |
-0,5 |
PANI |
48 999 827 zł |
58 894 087 zł |
20,2 |
WPROST |
59 718 933 zł |
56 411 650 zł |
-5,5 |
NEWSWEEK POLSKA |
52 808 665 zł |
54 995 535 zł |
4,1 |
PARTY |
57 317 267 zł |
54 582 199 zł |
-4,8 |
ŻYCIE NA GORĄCO |
34 665 091 zł |
42 320 765 zł |
22,1 |
ŚWIAT KOBIETY |
39 861 136 zł |
40 394 975 zł |
1,3 |
CLAUDIA |
42 340 560 zł |
40 120 512 zł |
-5,2 |
Razem |
1 963 538 591 zł |
2 024 143 162 zł |
3,1 |
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” przed „Vivą” liderem reklamowym magazynów, „Pani” i „Życie na gorąco” najmocniej w górę (TOP10)
www.tyn.ee/bidsp
Póki co mało znany i łatwo coś wygrać za bezcen ;)
===========================================================
Ja wylicytowałem nowego lapka za 190zł
www.tyn.ee/bidsp
Póki co mało znany i łatwo coś wygrać za bezcen ;)
===================================
Ja wylicytowałem nowego lapka za 190zł