„Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce
W okresie od marca do sierpnia br. wśród wszystkich miesięczników w Polsce liderem czytelnictwa był „Twój Styl”, a drugie miejsce zajęła „Claudia”. Natomiast na czele dwumiesięczników był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od marca do sierpnia 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 12,24 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,67 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,22 proc., która zanotowała spadek o 0,04 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,15 proc. pytanych (spadek o 0,13 pkt. proc.).
Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,41 proc., czyli o 0,58 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym, ogrodniczym i kulinarnym.
Miesięczniki |
marzec 2013 : sierpień 2013 |
marzec 2012 : sierpień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Twój Styl |
12,24% |
11,67% |
Claudia |
9,22% |
9,26% |
Cztery Kąty |
8,15% |
8,28% |
Focus |
7,41% |
7,99% |
Poradnik Domowy |
6,93% |
7,29% |
Murator |
6,92% |
7,35% |
Mój Piękny Ogród |
6,54% |
5,46% |
Kobieta i Życie |
6,41% |
6,80% |
Dobre Rady |
6,10% |
5,72% |
Przyślij Przepis! |
6,07% |
5,14% |
Świat Kobiety |
6,03% |
5,48% |
Komputer Świat |
5,92% |
5,66% |
Przepisy Czytelników |
5,76% |
5,60% |
Olivia |
5,58% |
5,10% |
National Geographic |
5,49% |
4,98% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych |
5,35% |
4,82% |
Avanti |
5,04% |
4,86% |
Świat Wiedzy |
4,89% |
4,06% |
Glamour |
4,72% |
3,92% |
Pani |
3,87% |
3,57% |
Działkowiec |
3,73% |
4,65% |
Świat Zdrowia |
3,66% |
2,90% |
Mamo To Ja |
3,17% |
4,31% |
CD Action |
3,05% |
3,01% |
Moje Mieszkanie |
2,91% |
2,64% |
Dom & Wnętrze |
2,90% |
2,68% |
Auto Motor i Sport |
2,87% |
2,48% |
Elle |
2,77% |
2,14% |
CKM |
2,67% |
3,09% |
Cosmopolitan |
2,64% |
2,72% |
Moje Gotowanie |
2,55% |
2,44% |
Joy |
2,52% |
2,92% |
Focus Historia |
2,47% |
1,93% |
PC Format |
2,38% |
2,52% |
M jak mieszkanie |
2,31% |
2,01% |
Zwierciadło |
2,31% |
2,35% |
Skarb |
2,27% |
- |
TopGear |
2,26% |
1,77% |
Przepis na Zdrowie |
2,07% |
1,48% |
Uroda |
2,04% |
2,10% |
Ładny Dom |
2,02% |
1,73% |
Playboy |
2,01% |
2,10% |
Auto Świat Poradnik |
1,99% |
1,85% |
Dobre Wnętrze |
1,93% |
1,69% |
Świat Motocykli |
1,93% |
2,01% |
Moda na Zdrowie |
1,84% |
1,80% |
Logo |
1,84% |
1,95% |
PC World |
1,80% |
1,76% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko |
1,71% |
1,54% |
Zdrowie |
1,67% |
1,84% |
National. Geographic. Traveler |
1,66% |
1,45% |
Kuchnia |
1,64% |
1,44% |
Men's Health |
1,61% |
1,77% |
Dziecko |
1,50% |
1,87% |
Przepis na Ogród |
1,49% |
1,31% |
Twoje Dziecko |
1,41% |
1,91% |
Forbes |
1,38% |
1,13% |
Chip |
1,30% |
1,42% |
Gotuj Krok po Kroku |
1,28% |
0,92% |
InStyle |
1,16% |
1,01% |
Burda |
1,15% |
1,29% |
Bravo Girl |
1,14% |
1,29% |
Twój Maluszek |
1,09% |
|
M jak Mama |
1,08% |
1,31% |
Wróżka |
1,06% |
1,33% |
Harper's Bazaar |
0,91% |
- |
Vita |
0,88% |
1,05% |
Podróże |
0,85% |
0,75% |
Voyage |
0,81% |
0,68% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne |
0,79% |
- |
Twist |
0,74% |
0,87% |
Shape |
0,74% |
0,75% |
Hot Moda & Shopping |
0,65% |
0,68% |
Weranda |
0,62% |
0,85% |
Sukces |
0,62% |
0,72% |
Architektura-Murator |
0,60% |
0,47% |
Żagle |
0,43% |
0,46% |
Fun Club |
0,42% |
0,53% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od marca do sierpnia 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,21 proc. pytanych, czyli o 0,07 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Dwumiesięczniki |
marzec 2013 : sierpień 2013 |
marzec 2012 : sierpień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Komputer Świat Twój Niezbędnik |
2,21% |
2,28% |
Auto Świat 4x4 |
1,98% |
1,85% |
Sól i Pieprz |
0,83% |
1,16% |
Elle Decoration |
0,61% |
0,58% |
Weranda Country |
0,32% |
0,35% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2012 roku do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków i w okresie od marca 2013 roku do sierpnia 2013 roku na losowej próbie 20 237 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od marca do czerwca 2013 roku nie był badany miesięcznik „Skarb”, a w okresie od marca do maja 2013 roku - „Świat Zdrowia” i „Harper's Bazaar”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce