SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nielsen jednak weźmie udział w przetargu TVP na badanie oglądalności, zdecydował się po złagodzeniu kryteriów

Po złagodzeniu kryteriów w przetargu Telewizji Polskiej na badania oglądalności firma Nielsen, współpracująca obecnie z publicznym nadawca w tym zakresie, zmieniła zdanie i poinformowała, że złoży swoją ofertę.

Pierwszy przetarg ogłoszony przez Telewizję Polską na dostarczenie wyników badania oglądalności trwał do 7 marca br. Ostatecznie żadna firma się do niego nie zgłosiła, również Nielsen, który informował wcześniej, że o udziale w przetargu zdecyduje po analizie dokumentów. TVP umowę z wybraną firmą chciała zawrzeć tylko na rok, a nie jak poprzednio - na kilka lat.

W ostatnim dniu składania ofert w przetargu, Nielsen poinformował, że nie weźmie w nim udziału. - Na udział w postępowaniu nie pozwalają nam zasady i warunki zawarte w dokumentacji przetargowej. Na liście naszych kluczowych wątpliwości i zastrzeżeń, które zmusiły nas do podjęcia tej trudnej decyzji, znajdują się takie elementy, jak: ogólny zakres współpracy, aspekty kontraktowe, kwestie metodologiczne, warunki komercyjne, zasady audytu oraz kwestie związane z anonimowością panelu i danymi wrażliwymi - uzasadniało biuro prasowe Nielsen w informacji przekazanej Wirtualnemedia.pl.

Po tym, jak nie zgłoszono żadnej oferty, Telewizja Polska ponownie ogłosiła przetarg na dostawę danych telemetrycznych. Nadawca zdecydował się na złagodzenie wielu zapisów zawartych w projekcie umowy, którą zamierza zawrzeć z wybraną firmą. Zmniejszono m.in. poziom utrzymania rotacji gospodarstw w panelu, wymaganą liczbę monitorowanych stacji tv. Zlikwidowano też zapis o obniżeniu wynagrodzenia w przypadku wskazanych w razie kontroli nieprawidłowości.

Nielsen: złożymy ofertę w przetargu ogłoszonym 20 marca

W czwartek portal Wirtualnemedia.pl otrzymał informację, że Nielsen jednak zdecyduje się wziąć udział w nowym postępowaniu przetargowym,  w którym nadawca złagodził swoje kryteria.

- Informujemy, iż po bardzo uważnej i starannej analizie dokumentacji przetargowej, podjęliśmy jako Nielsen decyzję o złożeniu naszej oferty w przetargu ogłoszonym przez TVP 20 marca 2019 roku. Warunki umieszczone przez TVP w nowej dokumentacji przetargowej zmieniły się w porównaniu do procesu ogłoszonego przez nadawcę publicznego w lutym tego roku i są zgodne z praktyką oraz standardami rynkowymi - przekazało nam biuro prasowe Nielsena w Polsce.

Wielomilionowy kontrakt?

Na etapie przetargu TVP nie podała, jaką kwotę zamierza przeznaczyć na współpracę z wybranym dostawcą danych telemetrycznych.

Ta, która wciąż obowiązuje z Nielsen Audience Measurement opiewała na kwotę blisko 37 mln zł, co daje – przy podzieleniu jej na okres 4 lat – ok. 9 mln zł rocznie.

Warto też przypomnieć, że zanim została zawarta obecna umowa z NAM, TVP przedłużała z tym instytutem wcześniejszy kontrakt, bo przeciągał się ówczesny przetarg na dostawę danych telemetrycznych. Zrobiono to dwukrotnie, a miesięczne umowy opiewały na kwotę ok. 800 tys. zł.

TVP - w dokumentach przetargowych - zapowiedziała, że kolejny przetarg na dostarczanie danych telemetrycznych zostanie ogłoszony w styczniu 2020 roku.

Krótszy czas oglądania telewizji w 2018 roku

W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

Dołącz do dyskusji: Nielsen jednak weźmie udział w przetargu TVP na badanie oglądalności, zdecydował się po złagodzeniu kryteriów

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oferta
składając ofertę, powinni zaproponować min. 50% wyższe stawki niż obecnie - na poczet ryzyka biznesowego
0 0
odpowiedź
User
Pdk
Niestety TVP będzie skazane na Nielsena czy tego chce czy nie. Reklamodawcy zawsze bardziej będą ufać jego danym, niż jakiegokolwiek innego gracza. Przykre, ale prawdziwe.
0 0
odpowiedź
User
Morowy beret
Uuuu, a co z MOR-em? Czyzby nadal sluzyl tylko propagandzie? Oczywiscie ciemny lud kupi te wysokie ogladalnosci :(
0 0
odpowiedź