Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Tradycyjne swoje największe hity filmowe TVN emituje w piątkowym cyklu „Superkino” Jakiś czas temu ze stacją Walterów zaczął rywalizować również Polsat, który zdecydował się na ulepszenie swojej piątkowej oferty filmowej. Z kolei TVP1 w ten dzień nadaje filmy w cyklu „Piątkowe kino akcji”. Kto wygrywa w wyścigu po widzów? Z marcowych danych przygotowanych dla nas przez AGB Nielsen Media Research, wynika, że stawce przewodzi TVN.
Stacja Walterów była bezapelacyjnym zwycięzcą 2 marca, kiedy pokazała telewizyjną premierę „Shreka 2”. Film przyciągnął przed ekrany ponad 6 mln widzów, osiągając ponad 36 – proc. udziały w rynku telewizyjnym, zaś w grupie wiekowej16-49 lat sięgnęły one prawie aż 50 proc.! Filmy konkurujące z zielonym ogrem nie miały szans. Nadana tego wieczoru w Polsacie komedia „I kto to mówi! 3” przyciągnęła przed telewizory bowiem jedynie 3 mln widzów (udziały 18,08 proc.), zaś Jedynkowy film sensacyjny „Coronado” obejrzało 2,9 mln osób (udziały 17,28 proc.).
W kolejny piątek znów wygrał TVN, choć przewaga tej stacji nad konkurentami była zdecydowanie mniejsza. Pokazany w „Superkinie” premierowy „Harry Potter i więzień Azkabanu” przyciągnął przed szklane ekrany prawie 3,3 mln widzów. Niewiele mniejszą oglądalność (3,2 mln) miał nadany w TVP1 amerykańsko – angielsko – irlandzki film „Władcy ognia”. Dopiero na trzecim miejscu znalazł się Polsat z przygodowym „Jumanji”, które obejrzało niewiele ponad 2,9 mln osób.
Słoneczna stacja odbiła to sobie jednak tydzień później, 16 marca, kiedy pokazała film przygodowy „Piraci z Karaibów: Klątwa Czarnej Perły”. Produkcja przyciągnęła przed telewizory prawie 3,9 mln widzów, dając Polsatowi udziały wynoszące 27,63 proc. TVN-owska premiera telewizyjna filmu „Troja” miała tego dnia widownię na poziomie 3,4 mln osób, choć zdecydowanie wygrała pod względem udziałów przyciągając niemal co trzeciego widza oglądającego o tej porze telewizję. Warto jednak podkreślić, że tego dnia TVN przeniósł pasmo filmowe na 21:10, zaś punkt 20 nadano pierwszy odcinek polskiego serialu „Odwróceni”. Obejrzało go minimalnie więcej osób niż film Polsatu, ale serial miał niższe udziały w rynku (24,5 proc.). Na szarym końcu znalazła się natomiast Jedynka, której film „Konspiracja.com” miał oglądalność wynoszącą 2,22 mln i udziały raptem na poziomie 14,8 proc.
2 marca 2007 |
| Wszyscy 4+ |
|
| 16-49 |
| Stacja | AMR | AMR % | SHR % | SHR % |
SHREK 2 | TVN | 6 016 752 | 16,72% | 36,30% | 48,82% |
I KTO TO MOWI 3! | Polsat | 3 010 477 | 8,37% | 18,08% | 20,32% |
CORONADO | TVP1 | 2 953 956 | 8,21% | 17,28% | 14,56% |
9 marca 2007 |
| Wszyscy 4+ |
|
| 16-49 |
| Stacja | AMR | AMR % | SHR % | SHR % |
HARRY POTTER I WIEZIEŃ AZKABANU | TVN | 3 286 837 | 9,14% | 23,84% | 29,44% |
WLADCY OGNIA | TVP1 | 3 195 617 | 8,88% | 20,62% | 21,27% |
JUMANJI | Polsat | 2 920 362 | 8,12% | 19,15% | 21,44% |
16 marca 2007 |
| Wszyscy 4+ |
|
| 16-49 |
| Stacja | AMR | AMR % | SHR % | SHR % |
ODWRÓCENI |
| 3 891 342 | 10,82% | 24,50% | 25,67% |
PIRACI Z KARAIBOW KLATWA CZARNEJ PERLY | Polsat | 3 880 220 | 10,78% | 27,63% | 32,46% |
TROJA | TVN | 3 399 507 | 9,45% | 32,96% | 36,25% |
KONSPIRACJA. COM | TVP1 | 2 221 982 | 6,18% | 14,80% | 14,96% |
TVN jest także zwycięzcą wśród zysków z reklam. Według danych cennikowych netto, dostarczonych przez AGB Nielsen Media Research, trzy marcowe filmy nadane w paśmie „Superkino” zarobiły z reklam w sumie prawie 10,8 mln zł. Natomiast filmowe propozycje Polsatu dały tej stacji 6,7 mln zł. Na końcu znalazła się Jedynka z zarobkami wynoszącymi 1,7 mln zł, ale ta jako kanał publiczny nie może przerywać filmów reklamami..
TVP1 | Data | Wydatki na reklamę | Czas trwania reklam |
KONSPIRACJA. COM | 16-03-2007 | 564 800 zl | 0:10:29 |
WLADCY OGNIA | 09-03-2007 | 530 400 zl | 0:10:03 |
CORONADO | 02-03-2007 | 578 400 zl | 0:10:40 |
Suma |
| 1 673 600 zl | 0:31:12 |
Polsat | Data | Wydatki na reklamę | Czas trwania reklam |
PIRACI Z KARAIBOW KLATWA CZARNEJ PERLY | 16-03-2007 | 2 250 905 zl | 0:31:32 |
I KTO TO MOWI 3 | 02-03-2007 | 2 049 580 zl | 0:26:44 |
JUMANJI | 09-03-2007 | 2 409 640 zl | 0:25:54 |
Suma |
| 6 710 125 zl | 1:24:10 |
TVN | Data | Wydatki na reklamę | Czas trwania reklam |
HARRY POTTER I WIEZIEŃ AZKABANU | 09-03-2007 | 4 038 645 zl | 0:35:19 |
TROJA | 16-03-2007 | 4 371 440 zl | 0:44:17 |
SHREK 2 | 02-03-2007 | 2 366 930 zl | 0:22:21 |
Suma |
| 10 777 015 zl | 1:41:57 |
Dołącz do dyskusji: TVN wygrywa w piątkowe wieczory