SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W TVN product placement najdroższy u Kuby Wojewódzkiego i w „Dzień dobry TVN”

Reklamodawcy TVN zainteresowani w tym roku lokowaniem produktu w wybranych programach (product placement) najwięcej zapłacą za takie działania w show „Kuba Wojewódzki” oraz w weekendowym „Dzień dobry TVN”. Taką formę promocji można wykorzystać w sumie w 18 pozycjach programowych TVN i TVN7, także w serialach, wśród których najwięcej kosztuje product placement w serialu „Motyw”.

Kuba Wojewódzki, fot: TVN / Grzegorz Press Kuba Wojewódzki, fot: TVN / Grzegorz Press

Cennik lokowania produktów udostępniony przez biuro reklamy TVN Media dotyczy całorocznej ramówki. Obejmuje on 14 pozycji programowych w TVN i 4 w TVN7.

W cenniku podano ceny za jedną emisję, oddzielnie dla tzw. scen aktywnych (czyli takich, w których produkt jest wpleciony w akcję serialu lub programu) i oddzielnie dla scen pasywnych (gdy produkt jest np. elementem scenografii, jak w przypadku mebli, wyposażenia wnętrza itp.). Obejmują one antenę TVN, TVN7, serwis Player.pl oraz fanpage facebookowy stacji.

Najwyżej wyceniono scenę aktywną w programie „Kuba Wojewódzki” - umieszczenie produktu w tym show kosztuje 99 tys. zł (cena netto, bez rabatów). Za scenę pasywną reklamodawca zapłaci 69 tys. zł.

Nieco mniej kosztuje scena aktywna w weekendowych wydaniach „Dzień dobry TVN” - 77 tys. zł (stawka dla sceny pasywnej wynosi 53 tys. zł). W codziennych wydaniach tego śniadaniowego programu stawki wynoszą odpowiednio 57 tys. zł i 40 tys. zł.

Reklamodawcy zainteresowani aktywnym lokowaniem produktu w programie „Ameryka Express” zapłacą 72 tys. zł (cena dla sceny pasywnej wynosi 50 tys. zł). 67 tys. zł i 46 tys. zł trzeba zapłacić za tego rodzaju promocję w programie „36,6”.

Lokowanie produktu na antenie TVN możliwe jest też w takich produkcjach, jak „Kuchenne rewolucje” (scena aktywna: 65 tys. zł, pasywna – 45 tys. zł), „Projekt Lady” (56 tys zł i 38 tys zł), „Milionerzy” (54 tys. zł i 37 tys. zł), „Co za tydzień” (50 tys. zł i 35 tys. zł).

Wśród emitowanych w TVN seriali najwyższe stawki za product placement ustalono dla serialu „Motyw”. Dla sceny aktywnej wynosi ona 72 tys. zł, a dla pasywnej - 51 tys. zł.

Dla „Kodu genetycznego” i „Chyłki” ceny wynoszą odpowiednio: 69 tys. zł i 48 tys. zł. W serialu „Na Wspólnej” za lokowanie produktu w scenie aktywnej trzeba zapłacić 65 tys. zł, a w scenie pasywnej - 45 tys. zł, zaś w „Brzyduli” odpowiednio  56 tys. zł i 38 tys. zł.

„Hotel Paradise” hitem TVN7

Z cennika lokowania produktu wynika, że możliwe jest też wykorzystanie product placement w 4 pozycjach programowych na antenie TVN7.

Najwięcej trzeba zapłacić za takie działania w nowym programie „Hotel Paradise” (premiera 24 lutego br. )  - 49 tys. zł za scenę aktywną i 35 tys. zł za pasywną. Na 45 tys. zł wyceniono lokowanie produktu aktywne w serialu „Zakochani po uszy”, pasywne kosztuje tu 31 tys. zł.

Najmniej kosztuje taka forma reklamy w programach „Szkoła” i „19+” - dla scen aktywnych stawki wynoszą 40 tys. zł, a dla pasywnych – 28 tys. zł.

Prawie 400 mln zł przychodów TVN Media w 2018 r.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 8,45 proc.

TVN w 2018 r. osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 8,6 proc. do 1,97 mld zł, a przychody z emisji reklam zwiększyły się o 9,7 proc. do 1,42 mld zł. Nadawca zanotował 157,5 mln zł straty netto, głównie wskutek 394,7 mln zł odpisu dot. wartości udziałów w platformie nc+. Na koniec roku zatrudniał 1 514 pracowników.

W 2018 r. TVN Media, spółka z grupy kapitałowej TVN zajmująca się głównie sprzedażą oferty reklamowej, zanotowała 396,38 mln zł przychodów operacyjnych, o 11,1 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz wzrost wpływów z działalności brokerskiej o 19,8 proc. do 252,78 mln zł. Jednocześnie miała 623,7 mln zł straty netto, głównie wskutek 1 mld zł odpisów na utratę wartości udziałów operatora platformy nc+ i marek, które przeniosła do spółki TVN.

Z kolei w 2018 roku Discovery Polska zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 96,36 mln zł oraz zysku netto z 25,65 do 5,3 mln zł. Firma tłumaczy do spadkiem oglądalności jej stacji. W udostępnionym sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS zarząd Discovery Polska stwierdził, że przychody firmy ze sprzedaży czasu reklamowego zmalały o 6,39 mln zł „przede wszystkim w wyniku spadku oglądalności programów telewizyjnych”.

Dołącz do dyskusji: W TVN product placement najdroższy u Kuby Wojewódzkiego i w „Dzień dobry TVN”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Michał
O co chodzi z Brzydulą?
0 0
odpowiedź
User
Do Michał
Nakręcili kontynuacje, coś jak „39 i pół tygodnia” kontynuował wątki z „39 i pół”.
0 0
odpowiedź