SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Top 150 dziennikarzy na Twitterze: Kuźniar, Piasecki i Sekielski najpopularniejsi, Pereira najaktywniejszy

Wśród polskich dziennikarzy na Twitterze najwięcej followersów mają Jarosław Kuźniar, Konrad Piasecki i Tomasz Sekielski, wyprzedzając Michała Pola i Mateusza Borka. Natomiast najwięcej wpisów zamieścił Samuel Pereira. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl i Napoleoncat.com.

Jak wynika z danych przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl przez firmę Napoleoncat.com, liderujący wśród polskich dziennikarzy na Twitterze Jarosław Kuźniar z TVN24 ma ponad 50 tys. obserwujących, a sam śledzi 332 profile (wszystkie podane w tekście statystyki są z dnia 31 sierpnia br.). Kuźniar zamieścił do tej pory prawie 8 tys. wpisów. Dziennikarz na portalu m.in. promuje prowadzony przez siebie poranny program w TVN24 - zapowiada i relacjonuje kolejne wydania, a w grudniu ub.r. przeprowadził nawet twitterowy wywiad z premierem Donaldem Tuskiem (więcej na ten temat).

Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują Konrad Piasecki (pracujący w RMF FM i TVN24) oraz Tomasz Sekielski (TVP1 i Tok FM). Obaj często dyskutują na portalu o bieżących sprawach politycznych i społecznych.

Natomiast profil Tomasza Lisa (6. miejsce z 25,9 tys. followersów) to tylko wizytówka jego bloga na NaTemat.pl - na koncie pojawiło się tylko 128 wpisów (są to prawie wyłącznie zapowiedzi kolejnych notek blogowych), a obserwuje ono tylko 8 innych użytkowników. Na analogicznych zasadach działa na Twitterze Mariusz Max Kolonko (36. pozycja w rankingu). Z kolei profil Marcina Mellera (25. miejsce) można uznać za nieaktywny - dziennikarz zamieścił na nim zaledwie 3 wpisy, mimo wszystko zyskując 7,9 tys. followersów.

W pierwszej dziesiątce jest siedmiu dziennikarzy zajmujących się tematyką społeczno-polityczną, a w czołowej dwudziestce piątce - aż 18. Igor Janke (8. miejsce 21,8 tys. followersów) co prawda wiosną br. ogłosił odejście z dziennikarstwa do public relations (przeczytaj o tym więcej), ale pozostaje związany z mediami m.in. jako współwłaściciel serwisu blogowego Salon24.pl. Z podobnych powodów uwzględniliśmy Michała Kobosko: z czołowymi tytułami prasowymi był związany prze ponad 10 lat, a z mediów odszedł zaledwie kilka miesięcy temu (został dyrektorem zarządzającym agencji Prime Speakers - więcej na ten temat), a dodatkowo w lipcu zaczął kierować polską wersją serwisu Project Syndicate (przeczytaj o tym więcej). Natomiast Janusz Basałaj (31. miejsce w rankingu) w listopadzie został szefem departamentu ds. mediów i komunikacji w PZPN-ie (więcej na ten temat), ale wcześniej przez dziesięciolecia pracował w mediach, m.in. jako szef redakcji sportowych Canal+ i TVP.

Najpopularniejsi dziennikarze społeczno-polityczni mają na Twitterze zdecydowanie mniej followersów niż czołowi politycy - konto Janusza Palikota obserwuje obecnie 167 tys. użytkowników, profil Radosława Sikorskiego - 140 tys., a konto Donalda Tuska - 77 tys. Przy czym ludzi mediów raczej nie spotykają na portalu takie niespodzianki jak Adama Hofmana, który najpierw w czerwcu br. skokowo zyskał 100 tys. followersów, a w lipcu w ciągu kilku dni stracił 60 tys. (przeczytaj o tym więcej).

>>> Janusz Palikot najpopularniejszym polskim politykiem na Twitterze (infografika z lipca br.)

Za to dziennikarzom społeczno-politycznym w ferworze twitterowych dyskusji zdarza się wyrażać wobec adwersarzy równie nieuprzejmie jak nieraz robią to politycy. Na początku br. Agnieszka Gozdyra z Polsat News zasugerowała blogerowi Grzegorzowi Wszołkowi: „Wylecz się z pryszczy z okresy dojrzewania” i „Zainwestuj też w antyperspirant” (przeczytaj o tym więcej), w lipcu br. publicysta „W Sieci” Stanisław Janecki dyskusję z dziennikarzem „Polityki” Wojciechem Szackim zakończył stwierdzeniem: „Uprzejmie proszę pocałować mnie w d…” (więcej na ten temat), a w ostre sprzeczki parokrotnie wdawali się na portalu Jarosław Kuźniar, Łukasz Warzecha i Tomasz Sianecki.

TVN już rok temu wyznaczył swoim dziennikarzom informacyjnym zasady, jakich powinni przestrzegać w serwisach społecznościowych (zobacz szczegóły), natomiast TVP wprowadzenie takiego regulaminu zapowiedziała wiosną br. (więcej na ten temat). Za to Polsat deklaruje, że nie zamierza wyznaczać takich reguł, podkreślając, że nie chce ograniczać swoim dziennikarzom prywatność i swobody wypowiedzi, licząc przy tym, że także w social media będą oni przestrzegać zasad bezstronności, niezależności i rzetelności.

Wszystkie dane w rankingu są z dnia 31 sierpnia, natomiast zaznaczone na zielono liczby w nawiasach oznaczają zmianę w ciągu 30 dni, tzn. od 1 sierpnia.

Drugą po dziennikarzach społeczno-politycznych grupą w czołówce naszego rankingu są dziennikarze sportowi - w pierwszej piątce są Michał Pol (od niedawna dyrektor kontentu sportowego w Ringier Axel Springer Polska - w sierpniu br. rozmawialiśmy z Polem m.in. o rozwoju dziennikarstwa sportwego w dobie internetu i social media - przeczytaj ten wywiad) oraz Mateusz Borek (komentator Polsatu Sport). Sportowe dziennikarstwo prasowe w czołowej dwudziestce piątce reprezentują Rafał Stec z „Gazety Wyborczej”, Przemysław Rudzki z „Faktu” (komentujący też mecze w nc+) i Paweł Wilkowicz z „Rzeczpospolitej”, a dziennikarstwo interentowe - Krzysztof Stanowski z Weszło.com (prowadzący też program w Orange Sport).

Zdecydowaliśmy się nie uwzględniać w zestawieniu Janusza Michallika, polskiego komentatora z ESPN, który jako @JanuszESPN ma na Twitterze 37 tys. followersów, ponieważ pracuje on dla zagranicznej stacji i pisze na portalu po angielsku. Z podobnych względów pominęliśmy Izabellę Kamińską (@izakaminska).

- Twitter to w tej chwili jedno z najważniejszych narzędzi pracy dziennikarza. Służy nie tylko do komunikowania się ze swoimi czytelnikami, ale i zdobywania informacji. Dla dziennikarzy newsowych tweet to niemal idealny sposób na szybkie relacjonowanie wydarzeń i pokazanie swojej przewagi nad konkurencją - komentuje Oskar Berezowski, analityk Napoleoncat.com. - Drugim powodem obecności dziennikarzy na Twitterze jest fakt, iż dzięki tej platformie mogą mieć bezpośredni kontakt z osobami, o których piszą czy mówią (np. politykami, sportowcami) - dodaje.

Przypomnijmy, że Twitter w ostatnich miesiącach jest rekordowo popularny w Polsce - w czerwcu br. odwiedziło go 2,53 mln użytkowników, o milion więcej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).

Przy przygotowywaniu raportu niektóre profile mogły umknąć naszej uwadze - dlatego jeżeli zauważyliście, że jakiegoś brakuje, prosimy o informację w komentarzu lub na adres mailowy oskar@napoleoncat.com.

W czwartej dziesiątce rankingu powinien znaleźć się profil Agnieszki Burzyńskiej (@BurzynskaAga), która ma obecnie 6,6 tys. followersów i zamieściła 9,6 tys. wpisów, wśród miejsc 80-85 - profil Wojciecha Wybranowskiego (@wybranowski), który ma 3,3 tys. followersów i 5,3 tys. wpisów, wśród miejsc 120-125 - profile Dariusza Ćwiklaka (@macdac) - z 2,1 tys. followersów i 24 tys. wpisów - oraz Roberta Zielińskiego (@robertzielinski) - z 2,3 tys. followersów i 32 tys. wpisów, natomiast wśród miejsc 110-115 - profil Macieja Dudy (@maciejdudared) z 2,4 tys. followersów i 1,2 tys. wpisów.  Za przeoczenia przepraszamy - skorygujemy je przy kolejnej edycji rankingu.

Pełny ranking Top 150 znajduje się na kolejnej podstronie.

Dołącz do dyskusji: Top 150 dziennikarzy na Twitterze: Kuźniar, Piasecki i Sekielski najpopularniejsi, Pereira najaktywniejszy

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ZłY
Spis cudzołożnic?
0 0
odpowiedź
User
p.s.
oprócz Kuźniara.
0 0
odpowiedź
User
Bledy w rankingu
Zgubiliście gdzieś Kołtonia (o którym sami pisaliście w rankingu dziennikarzy sportowych na tt), który ma ponad 20 tys. followersów! Natomiast przy Szułdrzyńskim daliście zdjęcie Napieralskiego.
0 0
odpowiedź