Tomasz Lis stracił widzów, ale nadal jest bezkonkurencyjny
Widownia programu „Tomasz Lis na żywo” jesienią ub.r. i zimą tego roku była niższa niż rok temu, ale talk-show nadal wygrywa z propozycjami konkurencji. Niższe są za to przychody reklamowe.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, średnia oglądalność nadawanego w TVP 2 programu Tomasza Lisa w okresie od września 2009 roku do końca lutego br., wyniosła 2,9 mln widzów, a jego udział w rynku ukształtował się na poziomie 22,40 proc. w grupie 4+ i 13,77 proc. w 16-49. W analogicznym okresie rok wcześniej „Tomasz Lis na żywo” oglądało 3,26 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 24,84 proc. i 14,76 proc.
Mimo spadku widowni, TVP 2 w czasie emisji talk-show (poniedziałki 21.40) wygrywa z konkurencją, bo w tym paśmie Polsat, nadający filmy fabularne, ma 20,45 proc. udziału w rynku, TVN (18,36 proc.), zaś TVP 1 (9,16 proc.).
Program Tomasza Lisa oglądają głównie kobiety, osoby po 50. roku życia, mieszkańcy małych i średnich miast.
W okresie od września ub.r. do lutego 2010 r. wpływy z reklam wyemitowanych przed i po programie wyniosły 11,5 mln zł. W analogicznym okresie rok wcześniej przychody reklamowe były wyższe, bo uplasowały się na poziomie 13 mln zł. W tamtym okresie nadano o jeden odcinek więcej, ale po jego odjęciu jego wpływów, nadal widać, że nastąpił spadek przychodów.
Niedawno Tomasz Lis podpisał nowy kontrakt z Telewizją Polską, zgodnie z którym jego autorski program gościć będzie na antenie TVP 2 przez kolejny rok.
Oglądalność „Tomasz Lis na żywo” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
07-09-2009 | 2 615 864 | 21,52% | 13,44% |
14-09-2009 | 2 132 688 | 18,61% | 11,49% |
21-09-2009 | 2 788 885 | 23,09% | 14,98% |
28-09-2009 | 2 793 265 | 23,30% | 15,75% |
05-10-2009 | 2 711 978 | 22,23% | 13,92% |
12-10-2009 | 3 330 852 | 25,35% | 14,84% |
19-10-2009 | 2 829 385 | 22,18% | 15,76% |
26-10-2009 | 2 592 003 | 20,39% | 10,50% |
02-11-2009 | 2 679 541 | 21,12% | 10,29% |
09-11-2009 | 2 777 751 | 20,82% | 11,71% |
16-11-2009 | 2 553 025 | 18,80% | 9,65% |
23-11-2009 | 3 267 746 | 24,49% | 15,15% |
30-11-2009 | 3 581 882 | 26,89% | 17,50% |
07-12-2009 | 3 441 157 | 26,81% | 16,81% |
14-12-2009 | 3 603 561 | 27,77% | 16,51% |
21-12-2009 | 2 780 208 | 21,56% | 16,33% |
28-12-2009 | 2 737 008 | 19,23% | 11,76% |
04-01-2010 | 2 535 162 | 18,50% | 11,14% |
11-01-2010 | 3 278 271 | 24,06% | 14,23% |
18-01-2010 | 3 056 069 | 22,64% | 13,39% |
25-01-2010 | 2 882 209 | 21,57% | 13,43% |
01-02-2010 | 2 817 387 | 21,16% | 14,75% |
08-02-2010 | 3 090 477 | 23,46% | 14,77% |
15-02-2010 | 2 872 500 | 23,93% | 14,19% |
22-02-2010 | 2 772 261 | 20,67% | 12,91% |
średnia | 2 900 652 | 22,40% | 13,77% |
Widownia konkurencji w czasie nadawania programu
Wszyscy 4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 2 – Tomasz Lis na żywo | 2 900 652 | 22,40% |
Polsat | 2 647 174 | 20,45% |
TVN | 2 377 558 | 18,36% |
TVP 1 | 1 186 535 | 9,16% |
Profil widowni programu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 37,23% | 77 |
Kobiety | 62,77% | 121 | |
Wiek | 4-9 | 0,78% | 13 |
10-15 | 1,72% | 24 | |
16 - 19 | 1,33% | 23 | |
20 - 24 | 1,97% | 23 | |
25 - 29 | 3,29% | 38 | |
30 - 34 | 5,32% | 66 | |
35 - 39 | 4,84% | 70 | |
40 - 44 | 5,67% | 88 | |
45 - 49 | 6,90% | 94 | |
50 - 54 | 9,64% | 117 | |
55 - 59 | 10,97% | 146 | |
60+ | 47,55% | 249 | |
Wlk. miasta | Wieś | 38,13% | 98 |
< 50 tys. | 26,93% | 113 | |
50-100 tys. | 9,29% | 109 | |
100-200 tys. | 7,99% | 101 | |
> 200 tys. | 17,64% | 86 | |
Zawód | Top management | 8,58% | 109 |
Pracownicy średniego szczebla | 12,03% | 84 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 14,32% | 70 | |
Emeryci | 55,47% | 213 | |
Inni | 9,61% | 31 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 48,40% | 107 |
Średnie | 33,95% | 113 | |
Wyższe | 15,15% | 133 | |
Inne | 2,50% | 19 |
Dołącz do dyskusji: Tomasz Lis stracił widzów, ale nadal jest bezkonkurencyjny
Nie ma Lisek na niego pomysłu i ciągle to samo - ble, ble, ble, ble....