SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Operatorzy komórkowi sprzedają telewizory. Czy to opłacalne?

Kiedyś wielu klientów operatorów komórkowych kupowało telefony w salonach tych firm. Obecnie Play i przejęta przez niego sieć kablowa UPC, a także T-Mobile, Orange i Plus sprzedają w sklepach internetowych telewizory. Można dzięki temu łatwo nabyć sklep na raty, ale czasami trzeba zapłacić drożej niż w sklepach.

Telewizory w sklepie ze sprzętem elektronicznym Telewizory w sklepie ze sprzętem elektronicznym

W erze powszechności telefonów komórkowych, operatorzy dwoją się i troją, aby podebrać konkurenta konkurencji. Smartfon nie przekona wszystkich, bo wiele osób woli go kupić sobie samodzielnie w sklepie ze sprzętem elektronicznym.

W ostatnich miesiącach T-Mobile próbuje więc zyskać abonentów dzięki telewizorom. Xiaomi Mi TV Q1E 55 QLED można nabyć za startową opłatą 9 zł. Jeśli zdecydujemy się na 24 raty i taryfę Oferta M Nielimitowana (Internet Bez Limitu 30 Mb/s, Rozmowy, SMS i MMS w Polsce i EU: Bez limitu i umowa na 24 miesiące) będziemy płacić 175 zł miesięcznie.

W sklepie producenta Mi-Home 55-calowy telewizor z systemem Android TV 10.0 kosztował 2400 zł, ale nie jest obecnie dostępny. Dwuletnie raty w T-Mobile i opłata startowa to wydatek 2649 zł.

Z taką samą taryfą możliwe jest nabycie 43-calowego modelu Philips TV 43" PFS5507/12, który obsługuje jedynie Full HD i nie jest wyposażony w Smart TV (co obecnie jest standardem).

Wówczas opłata startowa wynosi 99 zł, a miesięczny abonament wraz z ratami 115 zł. Miesięcznie raty to 50 zł. Za opłatę startową i raty zapłacimy więc 1299 zł.

W sklepach urządzenie kosztuje 1349 zł – 1499 zł, a więc nieco drożej. Model Philips TV 55" PUS7906/12 z obsługą 4K i Android TV T-Mobile ocenia na 2399 zł. W sklepach to koszt nawet w wysokości 2549,99 zł, a więc pewna oszczędność jest.

Oferta na święta i przed wydarzeniami sportowymi

Do wprowadzenia do sprzedaży telewizorów operatorów telekomunikacyjnych mogła zachęcić zmiana standardu naziemnej telewizji cyfrowej na DVB-T2/HEVC, kiedy spodziewano się, że wiele osób wymieni sprzęt. Producenci już po tej operacji byli nieco zawiedzeni.

Wiele osób decydowało się tylko na zakup dekodera. Inna okazja to niedawno zakończony mundial w Katarze, kiedy wiele osób chciało obejrzeć mecze w jakości 4K. W sklepach ciężko ostatnio o to urządzenie, ale Play podaje, że kosztowało 2499 zł.

Zobacz także: Ponad 610 tys. osób z dopłatami do dekodera i telewizora DVB-T2/HEVC

- Telewizory w ofertach pojawiają się cyklicznie, nie jest to nowość w naszym portfolio. Najczęściej wprowadzamy je przy okazji ofert świątecznych czy przed dużymi wydarzeniami sportowymi. Adresujemy potrzeby klientów proponując konkretne urządzenia w atrakcyjnych cenach, do tego z możliwością spłaty w postaci niskich miesięcznych zobowiązań, przyjaznych dla domowego budżetu. Ostatnim takim przykładem jest oferta telewizji i internetu Play, gdzie telewizor LG 4K o przekątnej 55" był oferowany aż o 600 zł taniej, niż bez kontraktu. Dzięki temu dajemy klientom wolność wyboru i dodatkową korzyść, na którą mogą się zdecydować - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krzysztof Sylwerski, Senior PR Specialist P4, operatora sieci Play i właściciela UPC Polska.

Oferty dla abonentów i nie tylko

W serwisie „Moje UPC” sieć kablowa zachęca abonentów do promocyjnego zakupu telewizorów. Wspomniany wcześniej model Xiaomi Mi Q1E QLED 55' oferuje za 2699 zł i podaje, że to cena z rabatem 600 zł (w przypadku 24 rat abonent UPC musi płacić 112,46 zł miesięcznie, a 36 rat 74,97 zł).  T-Mobile oferuje sprzęt nieco taniej. W sklepie UPC telewizor Samsung 55" Crystal UHD TV AU7192 z systemem operacyjnym Tizen kosztuje 2399 zł (99,96 zł lub 66,64 zł miesięcznie). W Euro RTV AGD koszt tego modelu to 2179 zł.

Jego mniejszy model Samsung TV 43" UE43AU7192 w Euro RTV AGD i Neonecie kosztuje 1490 zł, a Orange liczy sobie za niego 2095 zł. W przypadku nowej 2-letniej umowy i komórkowego planu L za 85 zł miesięcznie, trzeba wnieść 99 zł opłaty i płacić 82 zł miesięcznie. Firma podaje, że oszczędność wynosi 28 zł. Można też wybrać pakiet Orange Love (abonament komórkowy, internet 300 Mb/s, TV). Wówczas raty wynoszą 87 zł miesięcznie. Orange Live Standard z 131 kanałami w przypadku 24-miesięcznej umowy kosztuje jednak 119,99 zł miesięcznie.

- Naszym zamysłem jest aby klienci, poza usługami i smartfonem, mogli kupić w Orange także inne produkty czy urządzenia. Telewizory są jednymi z nich. Oferta jest tak przygotowana, aby klient mógł wybrać najlepsze rozwiązania dla siebie, niezależnie od tego czy jest już naszym klientem czy nie. Telewizor można kupić podpisując umowę na usługi lub bez zobowiązania. W obu przypadkach istnieje możliwość rozłożenia na raty. Przy zakupie z umową klienci mogą liczyć na lepsze ceny. Robimy też sezonowe obniżki na wybrane modele. Nasza oferta cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Sprzedajemy przede wszystkim telewizory marki Samsung. W naszym portfolio są też telewizory LG i Sony - informuje Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.

Zobacz także: Producenci alarmują: telewizory 8K i 4K mogą zniknąć z rynku

Telewizory ma w ofercie również Plus. Samsung QLED 4K Smart TV 55 QE55Q60BAUXXH można nabyć za jednorazową opłatę 399 zł. Potem jest kilka wariantów rat. W przypadku 24 opłata wynosi 160,42 zł miesięcznie. - Abonament - nie korzystasz - nie płacisz - promuje ofertę operator. Jeśli ktoś z darmowych rozmów telefonicznych skorzysta choć raz, to płaci 10 zł za dany okres rozliczeniowy. Podobnie wygląda kwestia 2 GB internetu. Tym samym przez 2 lata trzeba zapłacić 4 249,08 zł, może nawet i więcej, jeśli nie odłożymy karty SIM operatora półkę. Produkt w wielu sklepach internetowych można kupić za 2749 zł, a w hipermarkecie Leclerc za 2999 zł.

Dołącz do dyskusji: Operatorzy komórkowi sprzedają telewizory. Czy to opłacalne?

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gie
To w sumie zabawne że operatorzy komórkowi oferują telewizory a operatorzy telewizyjni (Canal+ czy Polsat Box) nie. Ba, oni powinni oferować takie telewizory z wbudowanym swoim dekoderem. To byłby plus dla obu stron. Abonent nie miałby dodatkowych pudełek, jeden pilot i teoretycznie lepszy obraz niż z dekodera. A operator lepsze zabezpieczenie przed piractwem. Trudno zhackować dekoder wbudowany w telewizor. No i taki telewizor miałby już na pokładzie Smart TV. Nie musieliby się bawić w dopasowywanie aplikacji HBO MAX, Viaplay, Netflix pod dekoder. Abonent by je sobie pobierał ze sklepu Google.
0 0
odpowiedź
User
lidl podgryzal tesco
w lidlu byly telewizory philips a w tesco laptopy bez gwarancji a teraz i netto i biedronka biora sie za promocje 2 za 5 tesco (gole skrzelone marketingowcom) - obowiazek ofe entuzjam - co jeszcze glupkowatego wymysla marketingowcy ze nie da sie obok tego przejsc obojetnym
0 0
odpowiedź
User
Pawel
UWAGA operator na P w salonach rżnie klientow na telefonach,tym bardziej jak ludzie nie znaja sie na parametrach.
0 0
odpowiedź