„Teleranek” porażką TVP1. Program śledziło 240 tys. widzów, w tym tylko 14 tys. dzieci
Reaktywowany przez TVP1 „Teleranek” miał średnio 240 tys. widzów, a stacja w czasie jego emisji przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Program jeszcze gorzej wypadł wśród widzów dziecięcych. Wpływy z reklam wyniosły 494 tys. zł.
Wznowiony po latach program „Teleranek” na antenie TVP1 pokazywany był w niedziele ok. godz. 9.30, w okresie od 6 marca do 12 czerwca br. Średnia widownia wszystkich czternastu premierowych odcinków wyniosła 240 tys. osób, co przełożyło się na zaledwie 3,01 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 2,11 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Magazyn wypadł fatalnie w swojej docelowej grupie, czyli wśród dzieci w wieku od 4 do 12 lat. W tym ujęciu jego widownia wyniosła 14 tys. osób, co przełożyło się na tylko 1,82 proc. udziału w rynku (jeszcze mniej, niż w grupach 4+ i 16-49).
Największą widownię przyciągnął trzeci odcinek, który śledziło średnio 461 tys. widzów.
Trzy topowe odcinki „Teleranka”
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | |||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR% |
20-03-2016 | 09:26:40 | 09:49:01 | 460 968 | 5,58% |
03-04-2016 | 09:32:14 | 09:57:07 | 346 290 | 4,55% |
01-05-2016 | 09:46:00 | 10:10:38 | 302 372 | 3,60% |
Jedynka w paśmie nadawania programu zdecydowanie przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajął TVN z udziałem na poziomie 13,86 proc., nadający w tym czasie magazyn „Dzień Dobry TVN”. Drugi był Polsat (7,71 proc.; animacje), a trzecia - TVP2 (6,88 proc.; filmy dokumentalne i powtórki „Barw szczęścia”).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN | 1 105 378 | 13,86% | 446 975 | 14,29% |
Polsat | 614 728 | 7,71% | 338 790 | 10,83% |
TVP2 | 548 994 | 6,88% | 192 598 | 6,16% |
TVP1 - Teleranek | 240 423 | 3,01% | 66 048 | 2,11% |
Wpływy reklamowe wokół misyjnej produkcji wyniosły 494 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
W „Teleranku” znajdują się informacje o aktualnych wydarzeniach z różnych dziedzin: muzyki, sportu, kultury, technologii, a także żartobliwe wiadomości. Program opowiada także o ciekawych zajęciach, zachęca do rozwijania zainteresowań. Młodzi widzowie mogą wziąć udział w konkursach z nagrodami oraz komentować program w mediach społecznościowych. Audycję prowadziła czwórka dzieci: Ola, Zosia, Iwo i Bernard.
Na chwilę obecną nie wiadomo, czy Jedynka będzie kontynuować audycję. Centrum Informacji Telewizji Polskiej poinformowało nas, że właśnie trwają prace nad jesienną ramówką, a ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.
„Teleranek” był emitowany co niedzielę w TVP1 od 1972 do 2009 roku, z krótką przerwą w stanie wojennym. Zdjęcie programu z ramówki kilka lat temu uzasadniano jego malejącą oglądalnością (śledziło go wówczas 670 tys. widzów) i wyczerpaniem się formuły.
Dodajmy, że „Teleranek” to jeden z kilku programów sprzed lat wznowionych w wiosennej ramówce przez Telewizję Polską. W TVP2 emitowana była „Sonda 2” i „Kocham Cię, Polsko!”, a TVP1 pokazywała nowe odcinki „Pegaza”. Stacja nadal pokazuje program Jana Pospieszalskiego „Warto rozmawiać”, którego ostatni odcinek w wiosennej ramówce br. wyemitowany zostanie 28 czerwca br.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.
Dołącz do dyskusji: „Teleranek” porażką TVP1. Program śledziło 240 tys. widzów, w tym tylko 14 tys. dzieci