SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem w II półroczu 2012 roku

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale - tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki - zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od lipca do grudnia 2012 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,58 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,13 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,08 proc. respondentów (spadek o 1,37 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,47 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,58 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,99 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,85 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,70 proc. czytelników, czyli o 1,14 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,39 proc. do 5,51 proc. Taki sam wynik zanotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego czytelnictwo rok wcześniej wynosiło 6,63 proc.

Wirtualnemedia.pl II półrocze
PBC 2012 2011
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 27,58% 31,71%
Życie na Gorąco 17,08% 18,45%
Chwila dla Ciebie 13,47% 14,58%
Angora 10,99% 11,84%
Newsweek 7,70% 8,84%
Auto Świat 5,68% 6,87%
Polityka 5,51% 6,39%
Wprost 5,51% 6,63%
Twoje Imperium 4,83% 5,51%
To i Owo 4,55% 5,94%
Na Żywo 4,30% 4,77%
Gość Niedzielny 3,89% 3,81%
kropka tv 3,55% -
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,52% 3,97%
Uważam Rze inaczej pisane 3,17% 2,73%
Rewia 2,57% 3,22%
Super TV 2,51% 3,16%
Teleprogramy 2,49% 3,58%
Motor 2,36% 3,14%
Przekrój 2,03% 3,03%
Świat i Ludzie 1,97% 2,31%
Tele Max 1,33% 1,47%
Forum 1,18% 1,40%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,03% 1,28%
Tygodnik Siedlecki 0,64% 0,77%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,52% 0,63%
Gazeta Regionalna 0,52% 0,50%
Tygodnik Ostrołęcki 0,52% 0,70%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,47% 0,45%
Panorama Leszczyńska 0,43% 0,48%
Jarmark 0,26% 0,46%
City (tygodnik bezpłatny) 0,19% 0,41%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,16% 0,20%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,01% 0,07%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lipca do grudnia ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,35 proc. respondentów, czyli o 1,48 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,97 proc. do 13,94 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,51 pkt. proc. i wyniosło ono 12,53 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 10,10 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. poradnik ten był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.pl II półrocze
PBC 2012 2011
Tytuł Procent respondentów
Przyjaciółka 14,35% 15,83%
Pani Domu 13,94% 15,97%
Tina 12,53% 15,04%
Naj 10,10% -
Viva 9,26% 10,62%
Gala 8,26% 9,11%
Z Życia Wzięte 7,93% 8,96%
Party Życie Gwiazd 6,56% 7,14%
Tele Świat 4,82% 5,59%
Show Magazyn o Gwiazdach 4,11% 4,03%
Takie jest Życie 3,85% 3,43%
Świat Seriali 3,37% 3,53%
Sukcesy i Porażki 2,90% 3,02%
Bravo 2,53% 3,35%
Bravo Sport 1,99% 2,22%
Flesz Gwiazdy & Styl 1,88% -
TV 14 1,28% 1,23%
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) 1,23% 1,31%


W lipcu i sierpniu ub.r nie był badany tygodnik „Kropka TV”, a w lipcu ub.r. - dwutygodnik „Naj”.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2011 roku na losowej próbie 24 207 przypadków i w okresie od lipca do grudnia 2012 roku na losowej próbie 24 040 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem w II półroczu 2012 roku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kryp
Tele Tydzień... chyba kupowanym, a nie czytanym ;-)
0 0
odpowiedź