„Tele Świat” na czele sprzedaży dwutygodników telewizyjnych
W sierpniu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały za to „Tele Max” i „Super TV”, które rok temu były tygodnikami.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2014 roku wyniosła 319 573 egz. Była ona o 6,80 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2013 roku.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on wynik na poziomie 181 093 egz., po spadku o 1,12 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 148 703 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 145 503 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w sierpniu br. wynoszącym 136 940 egz. W sierpniu ub.r. ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 127 371 egz.
„Telemax” na cykl dwutygodniowy przeszedł od wydania, które się ukazało 31 marca br., a „Super TV” od numeru z 7 kwietnia br. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w sierpniu br. na poziomie 52 149 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 13,99 proc.
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
469 960 |
319 573 |
319 573 |
479 841 |
342 887 |
342 887 |
TV14 |
267 461 |
181 093 |
181 093 |
267 416 |
183 146 |
183 146 |
Tele Max |
227 445 |
148 703 |
148 703 |
223 960* |
145 503* |
145 503* |
Super TV |
232 449 |
136 940 |
136 940 |
204 986* |
127 371* |
127 371* |
Ekran TV |
100 730 |
52 149 |
52 149 |
102 420 |
60 634 |
60 634 |
W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku wszystkie tytuły zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu zyskał magazyn „TV14” - było to 12,33 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
sierpień |
lipiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
469 960 |
319 573 |
319 573 |
477 371 |
311 904 |
311 904 |
TV14 |
267 461 |
181 093 |
181 093 |
262 341 |
161 211 |
161 211 |
Tele Max |
227 445 |
148 703 |
148 703 |
242 421 |
147 953 |
147 953 |
Super TV |
232 449 |
136 940 |
136 940 |
237 388 |
131 241 |
131 241 |
Ekran TV |
100 730 |
52 149 |
52 149 |
103 985 |
48 857 |
48 857 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Świat” na czele sprzedaży dwutygodników telewizyjnych