„Świat Wiedzy” liderem pism popularnonaukowych, „Newsweek Historia” na czele historycznych
W I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”, natomiast wśród magazynów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia”.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/światwiedzy65542014.jpg)
Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2014 roku wyniosła 100 601 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku była ona niższa o 7,97 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,50 proc. i wyniósł 71 554 egz.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 36,06 proc. do poziomu 10 472 egz. (dane dla tego tytułu dotyczą okresu od stycznia do kwietnia br.).
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 28 471 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca ub.r. (wcześniej był dwumiesięcznikiem, jego wynik spadł o 10,57 proc.).
Z pierwszej na drugą lokatę spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 27 208 egz., po spadku o 23,64 proc.
ZKDP |
I półrocze |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
167 978 |
100 601 |
100 601 |
196 974 |
109 315 |
109 315 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
157 845 |
71 604 |
71 554 |
166 605 |
84 712 |
84 679 |
21. Wiek |
22 351 |
10 472 |
10 472 |
29 805 |
16 378 |
16 378 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Newsweek Polska Historia |
60 492 |
28 471 |
28 471 |
61 653 |
31 836 |
31 836 |
Focus Historia |
60 050 |
27 208 |
27 208 |
66 339 |
35 633 |
35 633 |
W czerwcu 2014 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do czerwca 2013 roku zmniejszyła się o 4,33 proc. do 94 740 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 80 464 egz., po spadku o 4,01 proc.
Wśród pism historycznych na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” (26 492 egz.; spadek o 11,60 proc.). Z kolei na drugie miejsce spadł miesięcznik „Focus Historia” (21 251 egz.; w dół o 39,41 proc. - najwięcej w zestawieniu).
ZKDP |
czerwiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
159 990 |
94 740 |
94 740 |
182 994 |
99 027 |
99 027 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
157 740 |
80 514 |
80 464 |
155 900 |
83 875 |
83 825 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Newsweek Polska Historia |
56 997 |
26 492 |
26 492 |
59 976 |
29 967 |
29 967 |
Focus Historia |
59 000 |
21 251 |
21 251 |
65 220 |
35 076 |
35 076 |
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” liderem pism popularnonaukowych, „Newsweek Historia” na czele historycznych