SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strategia Netii zakłada 1 mln klientów internetu

Strategia operacyjna spółki telekomunikacyjnej Netia zakłada koncentrację na dostarczaniu usług dostępu do szerokopasmowego internetu - chce mieć ich 1 mln wobec 57 tys. na koniec 2006 roku.

W tym celu zainwestuje 700 mln zł w ciągu 3 lat. W tym roku Netia chce uzyskać 830-865 mln zł przychodów i zainwestować 300 mln zł.

Misja Netii to "Być najczęściej wybieranym przez klientów dostawcą usług szerokopasmowych", podano w środowym komunikacie.

Podstawowe cele strategiczne spółki to m.in. "zdobycie wiodącej pozycji na rynku usług szerokopasmowych: pozyskanie 1 miliona klientów usług szerokopasmowych" Netia podkreśla, że chodzi tu o łączną liczbę klientów korzystających z usług szerokopasmowych za pośrednictwem różnorodnych metod dostępu, np xDSL we własnej sieci miedzianej Netii, WiMax, bitstream (BSA) i dostęp do lokalnej pętli abonenckiej TP (LLU).

Celem strategicznym jest też wykorzystanie inwestycji Netii w sieć telefonii UMTS Play poprzez "wprowadzenie usług konwergentnych do oferty od 2008 roku i uzyskanie synergii kosztowych na poziomie grupy".

Kolejne cele to optymalizacja silnej pozycji Netii w segmencie klientów biznesowych (znaczące zwiększenie liczby klientów z sektora małych i średnich firm, zwiększenie rentowności w segmencie klientów korporacyjnych przy minimalizacji dodatkowych nakładów inwestycyjnych), wprowadzenie zmian w kulturze organizacyjnej, wspierających strategię zorientowaną na wzrost wartości.

Cele związane z inwestycjami w rentowny rozwój to "najwyższe w branży tempo wzrostu przychodów w latach 2007-2009; maksymalne wykorzystanie posiadanych aktywów; osiągniecie wysokiego wzrostu EBITDA do 2009 roku i pozytywnych przepływów środków pieniężnych do 2010 roku w wyniku dokonania trzyletnich inwestycji w usługi szerokopasmowe na poziomie do 700 mln zł", podano w komunikacie.

"Netia zakłada pozyskanie ponad 200 tysięcy klientów tych usług do końca 2007 roku, w porównaniu do 57 tysięcy klientów usług szerokopasmowych na koniec 2006 roku" - głosi komunikat.

Przychody w 2007 roku prognozowane są na poziomie 830-865 mln zł wobec 862,06 mln zł, a skorygowana EBITDA za 2007 rok zakładana jest na poziomie 130 mln zł.

"Prognoza skorygowanej EBITDA za 2007 rok uwzględnia straty początkowe związane z inwestycjami w nowe metody dostępu do klienta otwarte decyzjami regulatora, tj. bitstream (BSA), hurtowy dostęp do abonamentu (WLR) i dostęp do lokalnej pętli abonenckiej (LLU), w wysokości do 80 mln zł" - czytamy dalej.

Nakłady inwestycyjne w 2007 roku oczekiwane są na poziomie do 300 mln zł, podała też Netia.

Według danych po audycie, Netia miała w 2006 roku 378,91 mln zł skonsolidowanej straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 59,03 mln zł zysku rok wcześniej przy przychodach odpowiednio: 862,06 mln zł wobec 909,11 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Strategia Netii zakłada 1 mln klientów internetu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl