SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Starcom w Polsce mniej zyskowny, ma ponad 130 więcej pracowników

Agencja mediowa Starcom (należy do koncernu Publicis Goupe) w ub.r. dzięki pozyskaniu nowych klientów zwiększyła przychody o 6 proc. do 1,21 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o prawie 9 proc. jej zysk netto zmalał z 25,67 do 10,77 mln zł.

Przychody krajowe Starcomu zwiększyły się z 1,07 do 1,09 mld zł, a te z zagranicy - z 76,02 do 118,33 mln zł. Z działalności mediowej agencja wypracowała 1,16 mld zł wpływów, wobec 1,12 mld zł rok wcześniej.

W sprawozdaniu wyliczyła, że w ub.r. zaczęła pracować dla firm Bausch & Lomb Poland, Karcher, Coswell SPA i Florentyna oraz Fundacji DKMS. Podkreśliła, że realizuje coraz więcej projektów analitycznych (modelowanie POEM, multitouch atribution, direct TV i badawczych (mierzenie wpływu mediów na konkretne KPI marketingowe).

Starcom realizuje też usługi w ramach koncernu Publicis Goupe. Przychody jej oddziału Re:Sources Poland w ub.r. poszły w górę z 18,57 do 26,67 mln zł, pionu NCE Regional HQ - z 10,77 do 16,72 mln zł, a uruchomionego w ub.r. segmentu Facility (obejmującego obsługą biur wynajmowanych przez Publicis Groupe w Warszawie, Lublinie i Poznaniu) wyniosły 12,08 mln zł. Agencja w ub.r. otworzyło swoje biuro usług wspólnych w Lublinie, a łączna liczba pracowników w pionie Re:Sources Poland zwiększyła się o 110.

Przychody od innych spółek zależnych Publicis Goupe wzrosły ze 104,69 do 138,01 mln zł. W zeszłorocznej kwocie największe składowe to 51,16 mln zł od PGP Hub, 33,46 mln zł od Re:Sources UK Properties i 4,08 mln zł od Saatchi & Saatchi IS.

W Starcomie już 644 pracowników

Działalność operacyjna Starcomu w ub.r. kosztowała 1,2 mld zł, o 8,8 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na usługi obce (czyli głównie zakup mediów na potrzeby kampanii klientów) zwiększyły się z 1,01 do 1,09 mld zł.

Koszty wynagrodzeń wzrosły zaś z 70,19 do 83,48 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 12,52 do 15,85 mln zł. To konsekwencja zwiększania liczby pracowników z 511 do 644

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Bilans agencji poprawił natomiast wzrost pozostałych wpływów operacyjnych z 3,09 do 18,97 mln zł, a pogorszył wzrost kosztów finansowych z 963,6 tys. do 5,4 mln zł.

Starcom osiągnął w ub.r. 20,16 mln zł zysku operacyjnego i 10,77 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 33,19 i 25,67 mln zł rok wcześniej. Zeszłoroczny zysk netto przeznaczono na kapitał zapasowy spółki.

Na koniec ub.r. Starcom miał na rachunkach 12,35 mln zł, ponad cztery razy mniej niż rok wcześniej (51,51 mln zł).

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Starcom w Polsce mniej zyskowny, ma ponad 130 więcej pracowników

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pavel
Tylko 1% zysku od przychodów?
6 5
odpowiedź