SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najwięksi operatorzy płatnej telewizji stracili prawie 2 mln abonentów

Największe amerykańskie sieci kablowe i platformy satelitarne tylko w II kwartale br. straciły 1,925 mln abonentów. Analitycy Leichtman Research Group zauważyli, że w analogicznym okresie 2021 roku takim firmom ubyło 1,235 mln klientów.

Telewizor do streamingu amerykańskiej sieci kablowej Xfinity Telewizor do streamingu amerykańskiej sieci kablowej Xfinity

Najwięksi dostawcy płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych mają obecnie około 72,2 miliona abonentów. Siedmiu największych operatorów kablowych ma około 39,5 mln klientów, a inne tradycyjne usługi płatnej telewizji około 25,5 mln. 7,2 mln stanowią abonenci usług IPTV z tradycyjnymi kanałami.

Sieci kablowe straciły najwięcej abonentów

Duże sieci kablowe straciły blisko 950 tys. abonentów w II kwartale 2022 roku, a w w tym samym okresie ub.r. 590 tys. Bazy klientów pozostałych dostawców płatnej telewizji zmniejszyły się o 710 tys. osób (przed rokiem 700 tys.). Operatorzy IPTV utracili 265 tys. abonentów (rok temu zyskali 55 tys.).

- Drugi kwartał 2022 roku był drugim z rzędu ze stratą ponad 1,9 mln abonentów tradycyjnych usług telewizyjnych  - powiedział Bruce Leichtman, prezes i główny analityk Leichtman Research Group, Inc. - W ciągu ostatniego roku najwięksi dostawcy płatnej telewizji stracili 5,425 mln abonentów, w poprzednim roku 4,550 mln - zauważył.

Niedawno informowaliśmy, że amerykańska platforma cyfrowa Dish Network miała w II kwartale br. 4,21 mld dol. przychodów. W analogicznym okresie 2021 roku przychody wyniosły 4,49 mld dol. Zmniejszyły się z powodu topniejącej bazy abonenckiej. Liczba abonentów Dish Network w II kwartale 2022 roku zmniejszyła się o 257 tys. Przed rokiem w tym samym czasie ubyło ich „tylko” 67 tys. Firma zamknęła II kwartał z 9,99 mln abonentów, z czego 7,79 mln to klienci Dish, natomiast 2,20 mln to użytkownicy serwisu IPTV Sling. Zysk netto Dish Network w analizowanym okresie wyniósł 523 mln dol. W tym samym kwartale zeszłego roku było to 671 mln dol.

Zobacz także: UKE przewiduje duży spadek zainteresowania telewizją kablową. 10,8 mln użytkowników płatnej telewizji w Polsce, Cyfrowy Polsat liderem

W USA opłaty za pakiety telewizyjne i szerokopasmowy dostęp do internetu są bardzo drogie. Amerykanie wolą więc serwisy subskrypcyjne, z których mogą zrezygnować w dowolnym momencie (np. Netflix, Amazon  Prime Video, Paramount+, Disney+, HBO Max). W Stanach Zjednoczonych dość popularny jest też piracki odbiór kanałów telewizyjnych przez IPTV. Tradycyjni operatorzy, jak Xfinity, należący do firmy Comcast, próbują być agregatorem treści, oferując telewizory do streamingu.

Spadki nie tylko w USA

Stany Zjednoczone to najbardziej rozwinięty rynek telewizyjny na świecie, z którego trendy prędzej czy później docierają do Polski. Między innymi z USA płyną bardzo niepokojące wiadomości dotyczące telewizji satelitarnej. Amerykańska platforma DirecTV odnotowała spadek liczby abonentów z 25 mln w 2017 roku do 15 mln obecnie. Z kolei Dish Network ma 8 mln klientów, podczas gdy 5 lat temu miał ich 13 mln. Platformy Sky w Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Włoszech straciły w 2021 roku 198 tys. abonentów.

Polsat Box i Canal+, dwie największe polskie platformy satelitarne od kilku lat nie podają precyzyjnych danych odnośnie liczby abonentów. W II kwartale br. liczba abonentów Orange, trzeciej co do wielkości platformy, spadła z 978 tys. do 970 tys. Operator pozyskał ponad 30 tys. klientów IPTV (łącznie to 768 tys.) i stracił 38 tys. odbiorców satelitarnych. Obecnie w ten sposób z usług platformy korzysta 203 tys. abonentów.

Dołącz do dyskusji: Najwięksi operatorzy płatnej telewizji stracili prawie 2 mln abonentów

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nowa rzeczywistość
Początek końca upadku telewizji... pracownicy szczujnych mediów pod kontrolą obcego kapitału będą musieli POszukać sobie nowej pracy
0 0
odpowiedź
User
andyd
Początek końca upadku telewizji... pracownicy szczujnych mediów pod kontrolą obcego kapitału będą musieli POszukać sobie nowej pracy
tak, jak szczuje pisowska telewizja, to nikt jej nie dorówna
0 0
odpowiedź
User
anna
Więcej reklam (lecą non stop na prawie wszystkich programach TV) i badziewnych kanałów pogrąży linearną telewizję w ciagu max. 5 lat.
0 0
odpowiedź