„Tygodnik Zamojski” najchętniej kupowany w lutym, tylko „Obserwator Lokalny” na plusie
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych w lutym br. był „Tygodnik Zamojski”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki, a najwięcej stracił „TEMI. Galicyjski Tygodnik Informacyjny”. Zyskał tylko „Obserwator Lokalny” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w lutym 2019 roku wyniosła 18 129 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2018 roku o 7,32 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,18 proc. do poziomu 10 763 egz.
Podium zamyka „TEMI. Galicyjski Tygodnik Informacyjny” (Świt). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 9 634 egz., po spadku o 10,18 proc. Jednocześnie była to największa strata w zestawieniu.
Z kolei jako jedyny zyskał plasujący się na piątej lokacie „Obserwator Lokalny” (Agencja Wydawnicza „Agard” Ryszard Pajura). Było to 0,42 proc. do średnio 8 305 sprzedanych egz.
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Nowy Łowiczanin” (Oficyna Wydawnicza Nowy Łowiczanin), którego wynik zwiększył się o 4,22 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 3,37 proc., zanotowało tutaj „Życie Podkarpackie” (Ziemia Przemyska Sp. z o.o. w Przemyślu).
W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Tygodnik Zamojski” najchętniej kupowany w lutym, tylko „Obserwator Lokalny” na plusie