Wszystkie tygodniki lokalne na minusie w I półroczu. „Tygodnik Zamojski” najchętniej kupowany
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych w pierwszych trzech kwartałach br. był „Tygodnik Zamojski”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a na czele pod tym względem znalazł się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego „Tygodnika Zamojskiego” (Wydawnictwo Zamojskie) w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku wyniosła 18 503 egz., po spadku względem pierwszych trzech kwartałów 2018 roku o 5,59 proc. - wynika z rankingu, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie uplasował się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (Wydawnicza Spółdzielnia Pracy Stopka), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała najbardziej w zestawieniu - o 9,35 proc. do poziomu 13 293 egz.
Podium zamyka „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 11 088 egz., po spadku o 8,85 proc.
We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych również był „Tygodnik Zamojski”, którego wynik względem września 2017 roku zmniejszył się o 6,57 proc. do poziomu 17 853 egz.
Na pozycji drugiej znalazł się „Tygodnik Siedlecki - Magazyn” (12 944 egz.; spadek o 6,92 proc.), a na trzecim - „Tygodnik Podhalański” (10 643 egz., w dół o 7,27 proc.).
W tym ujęciu jedyny wzrost, wynoszący 0,20 proc. do 7 976 egz., odnotował „Obserwator Lokalny” (Agencja Wydawnicza "Agard" Ryszard Pajura). Z kolei najwięcej stracił tutaj „TEMI. Galicyjski Tygodnik Informacyjny” (Świt) - było to 11,96 proc. do 7 728 egz.
W zestawieniu ujęto tylko te tygodniki lokalne, które zostały zgłoszone do ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie tygodniki lokalne na minusie w I półroczu. „Tygodnik Zamojski” najchętniej kupowany