SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

SportoweFakty.pl w rękach Grupy Wirtualna Polska

Grupa Wirtualna Polska przejmuje serwis SportoweFakty.pl. To kolejna w ostatnim okresie akwizycja spółki, ostro rywalizującej z Grupą Onet - RASP o pozycję lidera wśród polskich wydawców internetowych.

Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska

SportoweFakty.pl zajmują się różnymi dyscyplinami, m.in. piłką nożną żużlem, koszykówką, piłką ręczną, siatkówką i tenisem. Serwis wyróżnia się opiniotwórczością - w całym ub.r. inne media powoływały się na jego informacje 546 razy, a lepszy wynik wśród witryn internetowych zanotował tylko Onet.pl (według danych Instytutu Monitorowania Mediów - zobacz szczegóły).

- W strategii stawiamy na treści angażujące, wiążące czytelnika z witryną i niedostępne na stronach mainstreamowych, ogólnopolskich mediów - uzasadnia to przejęcie Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska. - Wzmacniamy naszą pozycję w segmencie informacji sportowych i rozbudowujemy redakcję. Mając trzy silne marki: WP Sport, Sportfan.pl oraz SportoweFakty.pl możemy lepiej adresować potrzeby rynku, przykładając większą wagę do pożądanych przez użytkowników unikatowych treści lokalnych - dodaje.

Grupa WP kupiła 100 proc. udziałów SportoweFakty.pl. Wartość transakcji nie została ujawniona.

Dotychczasowy zespół SportoweFakty.pl dalej będzie prowadził serwis. - Wybór inwestora był nieprzypadkowy - jest to nowa, dynamiczna grupa medialna, z jasną strategią rozwoju w obszarze kontentu. Co ważne, nowi partnerzy rozumieją specyfikę serwisu, a nasz zespół będzie dalej miał wpływ na kierunek jego rozwoju - komentuje Dariusz Górzny, założyciel i dotychczasowy właściciel serwisu.

W marcu br. SportoweFakty.pl zanotowały 570,8 tys. użytkowników i 35,4 mln odsłon krajowych, a wszystkie serwisy sportowe Grupy WP - 4,62 mln użytkowników i 135,5 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

To kolejny nowy serwis w portfolio Grupy WP. W grudniu ub.r. Grupa o2 (która w lutym br. połączyła się z Wirtualną Polską, tworząc Grupę WP) kupiła 51 proc. udziałów serwisu Dobreprogramy.pl (więcej na ten temat). Firma zapowiadała, że będzie liderem wśród polskich wydawców pod względem zasięgu, ale w marcu br. (kiedy do jej wyników nie doliczono jeszcze ruchu z Dobreprogramy.pl) nie wyprzedziła Grupy Onet - RASP pod względem liczby użytkowników ogółem (zobacz szczegóły).

Z kolei Grupa Onet w zeszłym tygodniu ogłosiła kupno porównywarki cenowej Skąpiec.pl i serwisu z opiniami o produktach Opineo.pl (przeczytaj o tym więcej).

Zarówno Grupa WP, jak i Grupa Onet w prowadzonych obecnie kampaniach reklamowych przestawiają się jako lider polskiego internetu (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: SportoweFakty.pl w rękach Grupy Wirtualna Polska

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ekspert
No to robi sie ciekawie ;)
0 0
odpowiedź
User
?
Czyli jest tak, Onet Sport obudowany redakcjami Eurosportu i Przeglądu Sportowego. WP Sport obudowany SportFanem i Sportowymi Faktami... . Mhm... czy tylko ja dostrzegam pewien dysonans?
0 0
odpowiedź
User
Sportowiec
Uwazam, ze SportFan i SportoweFakty to BARDZO fajne marki - wiem co mowie, bo kupuje ubrania w Lidlu i Makro.
0 0
odpowiedź