SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spektakularny sukces miesięcznika „Skarb”, awans z miejsca 20. na 2.

W okresie od września 2014 roku do lutego 2015 roku najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce był „Twój Styl”, a z 20. na 2. miejsce awansował „Skarb”. Natomiast na czele dwumiesięczników był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od września 2014 roku do lutego 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 8,51 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,79 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był 20. W analizowanym okresie czytany był on przez 7,13 proc. respondentów (wzrost o 2,76 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 5,89 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 3,63 pkt. proc. W okresie od września 2013 roku do lutego 2014 roku tytuł ten był drugi.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się pięć miesięczników poradnikowych dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym i kulinarnym.

Miesięczniki 15-75

wrzesień 2014 : luty 2015

wrzesień 2013 : luty 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

8,51%

11,79%

Skarb

7,13%

4,37%

Claudia

5,89%

9,52%

Kobieta i Życie

5,42%

6,80%

Cztery Kąty

4,85%

7,86%

Focus

4,82%

7,11%

Murator

4,72%

7,14%

Przyślij Przepis!

4,68%

6,65%

Świat Kobiety

4,63%

6,19%

Poradnik Domowy

4,43%

7,13%

Przepisy Czytelników

4,36%

6,65%

Dobre Rady

4,10%

6,49%

Mój Piękny Ogród

3,97%

6,24%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

3,94%

5,08%

Komputer Świat

3,92%

5,59%

Avanti

3,56%

5,31%

Świat Wiedzy

3,48%

5,07%

Olivia

3,37%

5,24%

National Geographic

3,30%

5,23%

Glamour

2,87%

4,69%

Pani

2,75%

3,53%

Świat Zdrowia

2,29%

3,61%

Uroda Życia

2,11%

-

CD Action

2,08%

2,97%

Moje Mieszkanie

1,99%

3,26%

CKM

1,97%

2,78%

PC Format

1,96%

2,19%

Dom & Wnętrze

1,94%

2,99%

Elle

1,93%

2,47%

Detektyw

1,92%

-

Wysokie Obcasy Extra

1,91%

-

Focus Historia

1,87%

2,53%

Cosmopolitan

1,81%

2,83%

Mamo To Ja

1,76%

3,05%

Auto Motor i Sport

1,71%

2,40%

Ładny Dom

1,65%

2,15%

Joy

1,65%

2,77%

Zwierciadło

1,64%

2,27%

Auto Świat Poradnik

1,58%

2,30%

Mam Ogród

1,56%

-

TopGear

1,49%

2,32%

Men's Health

1,46%

1,92%

Playboy

1,42%

2,11%

Moje Gotowanie

1,39%

2,60%

Przepis na Zdrowie

1,38%

2,49%

M jak mieszkanie

1,34%

2,47%

Świat Motocykli

1,32%

1,93%

Logo

1,18%

1,68%

Burda

1,09%

1,43%

Dobre Wnętrze

1,08%

1,93%

Zdrowie

1,07%

1,93%

Auto Świat 4x4

1,03%

-

Gotuj Krok po Kroku

1,02%

1,90%

Kuchnia

0,98%

1,69%

Uroda

0,96%

2,36%

Przepis na Ogród

0,94%

1,66%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

0,89%

1,49%

National. Geographic. Traveler

0,88%

1,71%

Cała Ty

0,88%

1,09%

Twoje Dziecko

0,84%

1,55%

Dziecko

0,84%

1,46%

Chip

0,78%

1,14%

Wróżka

0,76%

1,18%

Forbes

0,74%

1,38%

Bravo Girl

0,65%

1,07%

Twój Maluszek

0,62%

0,98%

InStyle

0,59%

1,18%

M jak Mama

0,59%

0,83%

Shape

0,54%

0,88%

Podróże

0,54%

0,88%

Hot Moda

0,47%

0,91%

Weranda

0,47%

0,83%

Voyage

0,40%

0,65%

Sukces

0,38%

0,64%

Żagle

0,36%

0,43%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,35%

0,88%

Harper's Bazaar

0,33%

0,68%

Architektura-Murator

0,30%

0,69%

Twist

0,24%

0,55%

Weranda Country

0,24%

-

Fun Club

0,21%

0,48%

W grupie wiekowej 16-59 lat trzy czołowe miesięczniki miały większy wskaźnik czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Miesięczniki 16-59

wrzesień 2014 : luty 2015

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

9,09%

Skarb

7,96%

Claudia

6,37%

Focus

5,49%

Cztery Kąty

5,18%

Murator

5,08%

Świat Kobiety

4,99%

Przyślij Przepis!

4,82%

Kobieta i Życie

4,80%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

4,60%

Komputer Świat

4,51%

Przepisy Czytelników

4,35%

Avanti

4,10%

Poradnik Domowy

4,08%

Dobre Rady

3,82%

Świat Wiedzy

3,78%

Mój Piękny Ogród

3,69%

Olivia

3,67%

National Geographic

3,53%

Glamour

3,17%

Pani

2,90%

CD Action

2,50%

Uroda Życia

2,40%

CKM

2,38%

PC Format

2,31%

Moje Mieszkanie

2,24%

Detektyw

2,22%

Cosmopolitan

2,14%

Mamo To Ja

2,13%

Elle

2,08%

Dom & Wnętrze

2,07%

Auto Motor i Sport

2,02%

Świat Zdrowia

1,98%

Focus Historia

1,97%

Joy

1,94%

Wysokie Obcasy Extra

1,86%

Auto Świat Poradnik

1,80%

Men's Health

1,76%

TopGear

1,74%

Playboy

1,74%

Ładny Dom

1,69%

Świat Motocykli

1,59%

Zwierciadło

1,55%

M jak mieszkanie

1,55%

Moje Gotowanie

1,46%

Logo

1,44%

Mam Ogród

1,32%

Przepis na Zdrowie

1,28%

Auto Świat 4x4

1,28%

Dobre Wnętrze

1,20%

Burda

1,15%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,07%

Uroda

1,05%

National. Geographic. Traveler

1,01%

Dziecko

1,01%

Gotuj Krok po Kroku

1,00%

Kuchnia

0,99%

Cała Ty

0,97%

Twoje Dziecko

0,95%

Chip

0,88%

Zdrowie

0,86%

Forbes

0,85%

Przepis na Ogród

0,81%

Wróżka

0,73%

Twój Maluszek

0,73%

M jak Mama

0,72%

InStyle

0,71%

Bravo Girl

0,65%

Shape

0,65%

Hot Moda

0,55%

Podróże

0,51%

Weranda

0,49%

Voyage

0,44%

Sukces

0,40%

Harper's Bazaar

0,38%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,37%

Żagle

0,36%

Architektura-Murator

0,32%

Weranda Country

0,25%

Twist

0,21%

Fun Club

0,18%

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od września 2014 roku do lutego 2015 roku jego czytanie zadeklarowało 1,43 proc. pytanych, po spadku o 0,85 pkt. proc.

Dwumiesięczniki 15-75

wrzesień 2014 : luty 2015

wrzesień 2013 : luty 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,43%

2,28%

Auto Świat 4x4

1,09%

1,86%

Sól i Pieprz

0,81%

0,88%

Women's Health

0,66%

0,69%

Elle Decoration

0,31%

0,53%

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej wszystkie dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Dwumiesięczniki 16-59

wrzesień 2014 : luty 2015

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,63%

Auto Świat 4x4

1,30%

Sól i Pieprz

0,85%

Women's Health

0,76%

Elle Decoration

0,35%


 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2013 do lutego 2014 roku na losowej próbie 21 515 przypadków oraz od września 2014 do lutego 2015 roku na losowej próbie 15 590 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 12 470 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W sierpniu 2014 roku nie był badany miesięcznik „Weranda Country”, w okresie od października 2014 roku do stycznia 2015 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, od listopada 2014 roku do stycznia 2015 roku - miesięcznik „Uroda”, od sierpnia do grudnia 2014 roku - miesięcznik „Detektyw”, od sierpnia do listopada 2014 roku - miesięcznik „Uroda Życia”, od sierpnia do września 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4” i od września 2014 roku do stycznia 2015 roku - dwumiesięcznik „Weranda Country”.


    Auto Świat 4x4: październik 2014 : luty 2015
    Detektyw: wrzesień 2014 : grudzień 2014
    Uroda: listopad 2014 : luty 2015
    Uroda Życia: wrzesień 2014 : listopad 2014

    Auto Świat 4x4: wrzesień 2014

Dołącz do dyskusji: Spektakularny sukces miesięcznika „Skarb”, awans z miejsca 20. na 2.

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anka
Skarb wciskany za darmo w Rossmann... wolne żarty.
odpowiedź
User
Dominika
Rozdają za darmo, więc trudno żeby nie osiągnął sukcesu.
odpowiedź
User
fff
Ulotki też są za darmo. Policzcie je, wyjdą zajefajne liczby!
odpowiedź