Spada liczba skarg na firmy marketingu bezpośredniego
Liczba skarg wpływających do nas na firmy marketingu bezpośredniego stale spada i jest to stała tendencja - poinformował Michał Serzycki, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
- Skargi, o ile się pojawiają, dotyczą przede wszystkim trzech
płaszczyzn: wymuszania zgody na udostępnienie danych innym
podmiotom, nie przestrzeganie lub zbyt wolna reakcja na sprzeciw
wobec uchybień w przetwarzaniu danych osobowych - wyliczył
Serzycki.
Zmniejszanie się liczby skarg wynika z podpisanego w styczniu przez
Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych porozumienia ze
Stowarzyszeniem Marketingu Bezpośredniego o współpracy dla
polepszenia poziomu ochrony danych osobowych oraz zapewnienia prawa
do prywatności obywatelom.
Na mocy tego porozumienia zrzeszające ponad 90 firm z branży
marketingu bezpośredniego SMB zobowiązało się do podjęcia działań
obligujących uczestników rynku do stosowania Kodeksu Dobrych
Praktyk w prowadzonej działalności marketingowej.
Kodeks szczegółowo definiuje podstawowe pojęcia marketingu
bezpośredniego oraz określa reguły zbierania, przetwarzania i
udostępniania danych osobowych, które dzieli na zwykłe i wrażliwe.
Tym samym tworzy razem z przyjętymi przez firmy marketingu
bezpośredniego jeszcze w poprzedniej dekadzie Kodeksem Etycznym i
Regulaminem Listy Robinsona barierę tzw. "miękkiego prawa"
chroniąca dane osobowe konsumentów.
Dołącz do dyskusji: Spada liczba skarg na firmy marketingu bezpośredniego