„Sonda 2” w nowym paśmie gromadzi 560 tys. widzów. TVP2 przegrywa z konkurencją
Drugi sezon „Sondy 2” śledzi średnio 561 tys. widzów. TVP2 w czasie nadawania misyjnej produkcji przegrywa ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym.
Program „Sonda 2” w jesiennej ramówce 2016 roku pokazywany jest na antenie TVP2 w soboty i niedziele o godz. 14.35 (tuż po popularnym teleturnieju „Familiada”).
Średnia widownia premierowych odcinków audycji w okresie od 3 września do 9 października br. wyniosła 561 tys. osób, co przełożyło się na 6,42 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 3,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,85 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię przyciągnął odcinek z 9 października br., który śledziło średnio 944 tys. widzów.
Trzy topowe odcinki „Sondy 2”
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
09-10-2016 |
944 077 |
8,13% |
18-09-2016 |
797 901 |
7,44% |
25-09-2016 |
668 696 |
6,97% |
Dla porównania pierwszy sezon „Sondy 2”, pokazywany w okresie od 14 marca do 6 czerwca br., oglądało średnio 967 tys. widzów, co przekładało się na 8,01 proc. udziału w grupie 4+ i 6,49 proc. w 16-49. Audycja pokazywana była jednak w zupełnie innym paśmie - w poniedziałki o 21.50 i 22.15.
TVP2 w czasie emisji „Sondy 2” przegrywa walkę o widza z konkurentami w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest TVN, który pokazuje wówczas powtórki programów „Top model”, „Azja Express” i „Mam talent!”, co przekłada się na 10,81 proc. udziału. Drugi jest Polsat (gł. „Dlaczego ja?” i filmy fabularne; 8,31 proc. udziału), a trzecia - TVP1 (różne audycje, m.in. serial „Ojciec Mateusz”; 6,80 proc. udziału).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
|||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVN |
944 993 |
10,81% |
461 595 |
13,14% |
641 948 |
12,46% |
Polsat |
726 638 |
8,31% |
399 429 |
11,37% |
507 425 |
9,85% |
TVP1 |
594 267 |
6,80% |
165 502 |
4,71% |
282 360 |
5,48% |
TVP2 - Sonda 2 |
561 239 |
6,42% |
129 463 |
3,69% |
250 090 |
4,85% |
„Sonda 2” przybliża widzom zagadnienia dotyczące różnych dziedzin nauki - fizyki, chemii, informatyki, biologii czy medycyny. Gospodarzem cyklu jest dr Tomasz Rożek.
W drugim sezonie programu nieznacznie zmieniła się jego formuła. Do każdego odcinka zapraszany jest główny gość. Pojawiają się w nim m.in. młodzi naukowcy i dziennikarze naukowi.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów we wrześniu br. wyniósł 8,55 proc.
Dołącz do dyskusji: „Sonda 2” w nowym paśmie gromadzi 560 tys. widzów. TVP2 przegrywa z konkurencją