Skyscanner kupiony przez chiński Ctrip za 1,4 mld funtów
Skyscanner, działająca na 30 światowych rynkach porównywarka usług turystycznych, została sprzedana za kwotę 1,4 mld funtów. Nabywcą jest Ctrip, największy w Chinach serwis turystyczny należący w części do wyszukiwarki Baidu.
Uzgodniona kwota transakcji jest wyższa od ostatniej wyceny Skyscannera, którego wartość oszacowano na 1,2 mld funtów po rundzie finansowania zakończonej w styczniu br. i wynoszącej 128 mln funtów.
Skyscanner jest serwisem pozwalającym użytkownikom na porównywanie ze sobą przewoźników lotniczych i cen ich biletów, a także ofert hoteli i wynajmu samochodów. Platforma działa obecnie na 30 rynkach na całym świecie (w tym także w Polsce) i notuje miesięcznie 60 mln aktywnych użytkowników.
Z klei Ctrip jest największą internetową platformą turystyczną działającą w Chinach, jej wartość jest obecnie szacowana na ponad 41 mld funtów.
Większa wartość transakcji ma zostać zrealizowana w gotówce, pozostała część w akcjach. Według planów przejęcie zakończy się jeszcze w br. Po akwizycji Skyscanner ma pozostać osobną firmą z tym samym kierownictwem.
Dołącz do dyskusji: Skyscanner kupiony przez chiński Ctrip za 1,4 mld funtów