Skoki narciarskie znikają z TVP, transmisje w głównym TVN
Discovery przedłużyło do końca sezonu 2025/26 umowę dotyczącą transmisji m.in. z Pucharu Świata w skokach i innych dyscyplinach narciarskich. Nadawca nie udzielił sublicencji Telewizji Polskiej, prawie wszystkie turnieje skoków narciarskich będzie pokazywać w głównym TVN.
Umowa przedłużona przez Discovery Sports i Infront obejmuje transmisje Pucharu Świata kobiet i mężczyzn w skokach narciarskich, narciarstwie alpejskim, biegach narciarskich, kombinacji norweskiej, snowboardzie, narciarstwie dowolnym, a także mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym i alpejskim oraz zawodów ISU w łyżwiarstwie oraz biathlonowego World Team Challenge i letniego Grand Prix w skokach narciarskich.
- Na pierwszym miejscu zawsze stawiamy polskich widzów i inwestujemy, aby pokazywać im najważniejsze wydarzenia sportowe świata! Od lat budujemy i rozwijamy portfolio praw sportowych, a dyscypliny zimowe zawsze zajmowały w nim szczególne miejsce. Jestem bardzo szczęśliwa, że w nadchodzących latach wszyscy Polacy będą mogli z zapartym tchem oglądać starty naszych skoczków w TVN, Eurosporcie i Playerze. Skoki to podstawa sportowej zimy, ale nasza propozycja dla widzów jest kompleksowa i gwarantuje tysiące godzin transmisji z wielu pasjonujących dyscyplin - komentuje Dorota Żurkowska-Bytner, dyrektor Eurosportu w Polsce.
Transmisje w TVN, bez sublicencji dla TVP
Zgodnie ustawą o radiofonii i telewizji turnieje Pucharu Świata i mistrzostw świata w skokach i biegach narciarskich z udziałem polskich zawodników jako ważne społecznie wydarzenia sportowe muszą być pokazywane w darmowym kanale.
W ostatnich sezonach można je było oglądać w otwartych kanałach Telewizji Polskiej, na mocy sublicencji od Discovery. Umowa obowiązywała od sezonu 2016/17.
Od nadchodzącego sezonu to się zmieni. W komunikacie Discovery zapowiedziało, że zagraniczne turnieje Pucharu Świata w skokach narciarskich będzie można oglądać w głównym TVN.
- Już 19 listopada na ekrany widzów wrócą skoki narciarskie! Kwalifikacje do konkursów w Niżnym Tagile pokaże Eurosport 1 i Player, a sobotnie i niedzielne zawody będą transmitowane również na ogólnodostępnej antenie TVN - zapowiedziano. - To tam miliony Polaków obejrzą wszystkie konkursy Pucharu Świata oprócz rywalizacji w Wiśle i Zakopanem, którą widzowie będą mogli śledzić w Eurosporcie i Playerze. Na przełomie grudnia i stycznia rozegrany zostanie prestiżowy Turniej Czterech Skoczni. Sezon skoków zakończy się w marcu lotami w Planicy - dodano.
- W TVN mamy bezkonkurencyjną ofertę rozrywkową, świetne seriale, niedoścignione w swojej kategorii newsy, najlepszą telewizję śniadaniową, a teraz dodatkowo jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych tej zimy – skoki narciarskie. To historyczna zmiana w naszej ofercie programowej. Ucieszą się z niej widzowie naszego głównego kanału i wszyscy fani skoków w Polsce. Damy z siebie wszystko, by zobaczyli tę kultową dyscyplinę w niespotykanej dotąd odsłonie - podkreśla Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.
Telewizja Polska nadal będzie pokazywać tylko turnieje w skokach narciarskich w Wiśle i Zakopanem, ponieważ prawa do tych transmisji w otwartych kanałach pozyskała od Polskiego Związku Narciarskiego (na początku 2019 roku umowę przedłużono do 2026 roku). Natomiast Discovery będzie transmitować te zawody w Eurosporcie.
W kanałach TVP prawie wszystkie zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich pokazywano nieprzerwanie przez 20 lat.
Według danych Nielsen Audience Measurement w minionym sezonie, od listopada ub.r. do marca br., turnieje Pucharu Świata w skokach narciarskich oglądało średnio 3,16 mln osób w TVP1, 622 tys. w TVP Sport i 976 tys. w Eurosporcie 1.
Mało sportu w TVN
Turnieje Pucharu Świata w skokach narciarskich to pierwsze regularne transmisje sportowe, które zagoszczą na antenie TVN. Dotychczas kanał pokazywał jedynie mecze charytatywne, m.in. coroczne spotkania piłkarskie drużyny tej stacji z zespołem TVP, a w ostatnich latach z WOŚP, a wiele lat temu także zawody strongmanów.
Natomiast półtorej dekady temu przez kilka sezonów w TVN nadawano magazyn ze skrótami meczów piłkarskiej Ekstraklasy.
- Wierzymy, że ta zima będzie zupełnie wyjątkowa - pierwszy raz w historii TVN Grupa Discovery będzie na swoich kanałach i platformach kompleksowo emitowała najważniejsze wydarzenia sportowego sezonu zimowego, gwarantując ogólnopolski zasięg w jednej spójnej ofercie reklamowej - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Idzik, Dyrektor Działu Sprzedaży w TVN Media. - Kontekst sportowy oraz olbrzymia dawka emocji z nim związana daje bardzo szeroki potencjał komunikacji marketingowej, będąc wspaniałą okazją do współpracy komercyjnej. Jestem przekonany, że oferowane przez nas działania oparte o strategię multiscreen pozwolą naszym Klientom efektywnie dotrzeć do swoich konsumentów - dodaje.
Według danych Nielsen Audience Measurement we wrześniu br. średnia widownia minutowa TVN wynosiła 433 097 osób, a udział w rynku oglądalności - 7,74 proc. (po wzroście rok do roku o 1,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Skoki narciarskie znikają z TVP, transmisje w głównym TVN