SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Skarb” już prawie dogonił „Twój Styl” w czytelnictwie, „Samo Zdrowie” liderem dwumiesięczników

Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce pozostaje „Twój Styl”, a z ósmego na drugie miejsce awansował „Skarb”. Natomiast na czele dwumiesięczników znajduje się „Samo Zdrowie” - wynika z najnowszego badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od lutego do lipca 2015 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 9,03 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,76 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był 8. W analizowanym okresie czytany był on przez 8,26 proc. respondentów (wzrost o 1,93 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 5,97 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 2,62 pkt. proc. W okresie od lutego do lipca 2014 roku tytuł ten był drugi.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, budowlanym, ogrodniczym, popularnonaukowym, wnętrzarskim i kulinarnym.

Miesięczniki 15-75

luty 2015 : lipiec 2015

luty 2014 : lipiec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

9,03%

11,76%

Skarb

8,26%

6,33%

Claudia

5,97%

8,59%

Murator

5,69%

7,13%

Mój Piękny Ogród

5,32%

7,40%

Kobieta i Życie

5,29%

7,00%

Focus

5,13%

7,23%

Dobre Rady

4,93%

5,81%

Cztery Kąty

4,90%

7,64%

Przepisy Czytelników

4,84%

6,14%

Przyślij Przepis!

4,75%

6,15%

Poradnik Domowy

4,68%

6,22%

Świat Kobiety

4,65%

6,12%

Komputer Świat

4,62%

5,33%

Avanti

4,48%

4,41%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

4,17%

4,82%

Świat Wiedzy

4,15%

4,91%

Olivia

3,85%

4,86%

National Geographic

3,52%

5,20%

Glamour

3,35%

4,08%

Pani

2,96%

3,84%

Cosmopolitan

2,72%

2,44%

CKM

2,52%

2,87%

Świat Zdrowia

2,44%

3,75%

Joy

2,40%

2,41%

Wysokie Obcasy Extra

2,28%

2,87%

Mam Ogród

2,27%

1,88%

Moje Mieszkanie

2,17%

3,03%

Uroda Życia

2,16%

-

Dom & Wnętrze

2,16%

2,87%

Focus Historia

2,14%

2,62%

CD Action

2,13%

2,95%

PC Format

2,09%

2,29%

Auto Motor i Sport

2,06%

2,13%

Zwierciadło

2,06%

2,58%

Playboy

2,01%

1,91%

TopGear

2,00%

2,21%

Detektyw

1,96%

-

Grazia

1,90%

-

Ładny Dom

1,87%

2,32%

Auto Świat Poradnik

1,83%

2,16%

Men's Health

1,80%

1,87%

Mamo To Ja

1,75%

2,97%

Elle

1,72%

2,35%

Logo

1,62%

1,52%

Świat Motocykli

1,58%

2,13%

Zdrowie

1,51%

1,95%

Przepis na Zdrowie

1,49%

2,45%

Moje Gotowanie

1,43%

2,31%

M jak mieszkanie

1,25%

2,23%

Kuchnia

1,19%

1,56%

Przepis na Ogród

1,13%

1,85%

National. Geographic. Traveler

1,07%

1,46%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,05%

1,51%

Forbes

0,97%

1,36%

Gotuj Krok po Kroku

0,96%

1,61%

Dobre Wnętrze

0,95%

2,05%

Burda

0,95%

1,28%

Twoje Dziecko

0,93%

1,50%

Chip

0,83%

1,09%

Dziecko

0,78%

1,21%

Cała Ty

0,77%

0,96%

Wróżka

0,76%

1,19%

Retro

0,71%

-

M jak Mama

0,70%

0,94%

Bravo Girl

0,66%

0,96%

Weranda

0,62%

0,81%

InStyle

0,60%

0,97%

Shape

0,59%

0,71%

Twój Maluszek

0,55%

0,99%

Voyage

0,54%

0,54%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,53%

0,75%

Hot Moda

0,47%

0,67%

Podróże

0,44%

0,92%

Fun Club

0,42%

0,48%

Twist

0,33%

0,49%

Weranda Country

0,28%

-

Harper's Bazaar

0,28%

0,58%

Sukces

0,27%

0,48%

Żagle

0,21%

0,38%

Architektura-Murator

0,19%

0,56%

Women's Health

0,09%

-

Na dalszych podstrona wyniki miesięczników w grupie wiekowej 16-59 oraz dane dwumiesięczników

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: „Skarb” już prawie dogonił „Twój Styl” w czytelnictwie, „Samo Zdrowie” liderem dwumiesięczników

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jadek
świetny tekst... porównywać czytelnictwo magazynów po 12 zł z rozdawanym za friko klientom kupującym kosmetyki w drogeriach badziewiem... do ktorego trzeba jeszcze dokładać:)) brawo, nagrody dziennikarskie w kieszeni
odpowiedź
User
Joan
Jak można porównywać czytelnictwo magazynów płatnych ze Skarbem, dodawanym do zakupów w Rossmannie???
odpowiedź
User
honney
Boli dupa? ano boli. Ideał sięgnął bruku.
odpowiedź