SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Apple przejmuje Shazam i zapowiada koniec reklam w aplikacji

Koncern Apple ostatecznie zamknął transakcję przejęcia platformy Shazam za 400 mln dolarów. Według zapowiedzi w niedalekiej przyszłości aplikacja zostanie udostępniona dla każdego użytkownika w wersji pozbawionej reklam.

Shazam to aplikacja mobilna pozwalająca użytkownikom na rozpoznawanie utworów na podstawie ich fragmentów. Obecnie Shazam jest drugą najbardziej popularną po Spotify europejską usługą muzyczną działającą w sieci. W grudniu ub.r. ogłoszono zawarcie umowy przejęcia Shazam przez koncern Apple za kwotę 400 mln dol.

Wkrótce po ogłoszeniu akwizycji wątpliwości w tej sprawie zgłosiła Komisja Europejska, która postanowiła zbadać czy przejęcie Shazam przez Apple nie naruszy konkurencji na rynku.

Ostatecznie po ponad pół roku eksperci komisji orzekli, że transakcja może dojść do skutku, bowiem prowadzony przez Apple serwis Apple Music (który obecnie ma ponad 40 mln płacących subskrybentów)  oraz Shazam nie są wobec siebie konkurencją, a połączenie ich ofert może przynieść korzyści użytkownikom z obszaru Unii.

W poniedziałek Apple poinformował o zamknięciu transakcji zakupu Shazam. Przy okazji koncern podał statystyki, zgodnie z którymi aplikacja została do tej pory ściągnięta z internetu ponad miliard razy, a każdego dnia użytkownicy za jej pomocą identyfikują ponad 20 mln utworów muzycznych.

Apple zapowiedział w komunikacie, że w niedalekiej przyszłości Shazam zostanie udostępniona dla każdego użytkownika w wersji pozbawionej reklam - do tej pory oglądanie ich było nieodłącznym warunkiem korzystania z platformy, a przychody z reklam stanowiły główne źródło jej monetyzacji.

Na razie Apple nie zadeklarował kiedy dokładnie ma się pojawić Shazam bez reklam, nie zdradził też w jaki sposób zamierza w przyszłości czerpać przychody z korzystania przez użytkowników z tej aplikacji.

W zakończonym 30 czerwca 2018 r. III kwartale roku finansowego 2018, Apple zanotowało przychód w wysokości 53,27 miliarda dolarów. To o 17 proc. więcej niż rok wcześniej (45,41 mld dol.). Zysk netto koncernu z Cupertino zwiększył się w ujęciu rocznym z 8,72 do 11,52 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Apple przejmuje Shazam i zapowiada koniec reklam w aplikacji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Geny
Kurrr... Ledwie człowiek znajdzie fajną appkę i od razu okazuje się, że kupił ją jakiś moloch.
0 0
odpowiedź