Sąd: PAP nie naruszyła znaku towarowego Stockwatch
Sąd Okręgowy w Warszawie umorzył pozew portalu Stockwatch.pl przeciwko Polskiej Agencji Prasowej. Serwis domagał się zakazu naruszania znaku towarowego Stock Watch oraz odszkodowania finansowego za bezpodstawne korzyści z tytułu posługiwania się znakiem.
Termin Stock Watch od 2007 roku jest używany do określania kategorii depesz serwisu anglojęzycznego PAP Market Insider opisujących aktywność spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. W 2013 roku portal Stockwatch.pl zarejestrował znak towarowy „StockWatch” w Urzędzie Patentowym, a następnie złożył do sądu pozew o bezprawne jego użycie przeciwko PAP.
Sąd Okręgowy w Warszawie umorzył proces. W trakcie postępowania Polska Agencja Prasowa dowodziła przed sądem, że nie świadczy usług pod znakiem „StockWatch”, ani nie posługuje się nim w celach reklamowych. Termin używany jest w trakcie dzielenia serwisu PAP Market Insider na kategorie tematyczne, które umożliwiają m.in. redystrybutorom treści jak Bloomberg, Dow Jones czy Euromoney właściwą prezentację cyklicznie opracowywanych depesz dla swoich klientów.
- Cieszymy się, że sąd podzielił nasze argumenty. Cała sprawa wynika z nieporozumienia. Nie mieliśmy zamiaru wykorzystywać niczyjej marki. Media to główni klienci PAP, więc działanie na ich szkodę nie jest w naszym interesie. Z drugiej strony chodzi o zdrowy rozsądek. Nie można np. zakazać używania wszystkim mediom terminu „przegląd prasy” w sytuacji gdy ktoś zarezerwuje taki znak towarowy - stwierdził Jarosław Chyla, dyrektor oddziału PAP Biznes, w którym powstaje serwis PAP Market Insider.
PAP twierdzi dodatkowo, że rejestracja znaku słowno-graficznego nie daje wyłączności na posługiwanie się oznaczeniem słownym „StockWatch”. Posługują się nim różne media z dziedziny finansów, a także sportu, m.in. cbssports.com, WSJ Europe czy nseindia.com.
Dołącz do dyskusji: Sąd: PAP nie naruszyła znaku towarowego Stockwatch