SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” na czele sprzedaży e-wydań

W lipcu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Bałtycki”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w lipcu 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 525 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 32,03 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. W lipcu 2014 roku dziennik ten był drugi.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Natomiast na drugą pozycję w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 380 egz., jednak o 6,14 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 11,94 proc. do 2 597 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 60,45 proc. do 229 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.

W lipcu 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku zmalał o 15,10 proc. i wyniósł 759 egz.

ZKDP

lipiec

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Rzeczpospolita

9 525

55 048

7 214

54 876

Dziennik Gazeta Prawna

9 380

40 064

8 837

44 894

Puls Biznesu

2 597

10 379

2 320

10 671

Gazeta Wyborcza

2 227

152 873

1 990

156 610

Parkiet Gazeta Giełdy

1 821

4 831

1 587

4 507

Przegląd Sportowy

381

34 746

421

35 170

Gazeta Polska Codziennie

229

18 074

579

20 125

Fakt Gazeta Codzienna

212

297 254

246

312 940

Super Express

0

141 505

0

147 547

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu 2015 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa), który rok wcześniej był ósmy. Jego wynik wyniósł 568 egz., po wzroście o 289,04 proc. - największym w zestawieniu.

Z piętnastego na drugie miejsce awansowała „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa). Jej średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 319 egz., po wzroście wynoszącym 49,77 proc.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 26,09 proc. do 290 egz.

Zaś największy spadek odnotował „Dziennik Zachodni” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca czwartego na szesnaste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 69,33 proc. i ostatecznie wyniósł 69 egz.

ZKDP

lipiec

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Polska Dziennik Bałtycki

568

25 034

146

24 599

Gazeta Pomorska

319

39 888

213

42 335

Polska Głos Wielkopolski

290

28 487

230

29 894

Echo Dnia

288

17 661

160

17 925

Gazeta Lubuska

257

18 824

148

20 407

Polska Gazeta Wrocławska

174

15 635

401

16 532

Nowa Trybuna Opolska

155

13 704

101

15 311

Dziennik Polski

135

17 830

122

19 142

Polska Gazeta Krakowska

124

15 949

242

16 856

Express Bydgoski

118

10 571

65

10 848

Polska Dziennik Łódzki

101

21 555

85

22 481

Nowości - Dziennik Toruński

92

12 277

41

12 980

Gazeta Codzienna Nowiny

90

14 510

29

16 298

Głos - Dziennik Pomorza

80

21 549

137

22 881

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

73

14 906

23

15 829

Polska Dziennik Zachodni

69

38 238

225

40 930

Polska Metropolia Warszawska

69

3 509

38

3 861

Express Ilustrowany

66

27 844

64

27 647

Kurier Szczeciński

54

10 911

42

11 361

Kurier Poranny

35

5 143

35

6 053

Polska Kurier Lubelski

33

4 160

33

3 968

Gazeta Współczesna

26

6 007

27

6 663

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

 

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” na czele sprzedaży e-wydań

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl