„Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” na czele sprzedaży e-wydań
W lipcu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Bałtycki”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w lipcu 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 525 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 32,03 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. W lipcu 2014 roku dziennik ten był drugi.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Natomiast na drugą pozycję w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 380 egz., jednak o 6,14 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 11,94 proc. do 2 597 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 60,45 proc. do 229 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.
W lipcu 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku zmalał o 15,10 proc. i wyniósł 759 egz.
ZKDP |
lipiec |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Rzeczpospolita |
9 525 |
55 048 |
7 214 |
54 876 |
Dziennik Gazeta Prawna |
9 380 |
40 064 |
8 837 |
44 894 |
Puls Biznesu |
2 597 |
10 379 |
2 320 |
10 671 |
Gazeta Wyborcza |
2 227 |
152 873 |
1 990 |
156 610 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 821 |
4 831 |
1 587 |
4 507 |
Przegląd Sportowy |
381 |
34 746 |
421 |
35 170 |
Gazeta Polska Codziennie |
229 |
18 074 |
579 |
20 125 |
Fakt Gazeta Codzienna |
212 |
297 254 |
246 |
312 940 |
Super Express |
0 |
141 505 |
0 |
147 547 |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu 2015 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa), który rok wcześniej był ósmy. Jego wynik wyniósł 568 egz., po wzroście o 289,04 proc. - największym w zestawieniu.
Z piętnastego na drugie miejsce awansowała „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa). Jej średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 319 egz., po wzroście wynoszącym 49,77 proc.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 26,09 proc. do 290 egz.
Zaś największy spadek odnotował „Dziennik Zachodni” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca czwartego na szesnaste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 69,33 proc. i ostatecznie wyniósł 69 egz.
ZKDP |
lipiec |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Bałtycki |
568 |
25 034 |
146 |
24 599 |
Gazeta Pomorska |
319 |
39 888 |
213 |
42 335 |
Polska Głos Wielkopolski |
290 |
28 487 |
230 |
29 894 |
Echo Dnia |
288 |
17 661 |
160 |
17 925 |
Gazeta Lubuska |
257 |
18 824 |
148 |
20 407 |
Polska Gazeta Wrocławska |
174 |
15 635 |
401 |
16 532 |
Nowa Trybuna Opolska |
155 |
13 704 |
101 |
15 311 |
Dziennik Polski |
135 |
17 830 |
122 |
19 142 |
Polska Gazeta Krakowska |
124 |
15 949 |
242 |
16 856 |
Express Bydgoski |
118 |
10 571 |
65 |
10 848 |
Polska Dziennik Łódzki |
101 |
21 555 |
85 |
22 481 |
Nowości - Dziennik Toruński |
92 |
12 277 |
41 |
12 980 |
Gazeta Codzienna Nowiny |
90 |
14 510 |
29 |
16 298 |
Głos - Dziennik Pomorza |
80 |
21 549 |
137 |
22 881 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
73 |
14 906 |
23 |
15 829 |
Polska Dziennik Zachodni |
69 |
38 238 |
225 |
40 930 |
Polska Metropolia Warszawska |
69 |
3 509 |
38 |
3 861 |
Express Ilustrowany |
66 |
27 844 |
64 |
27 647 |
Kurier Szczeciński |
54 |
10 911 |
42 |
11 361 |
Kurier Poranny |
35 |
5 143 |
35 |
6 053 |
Polska Kurier Lubelski |
33 |
4 160 |
33 |
3 968 |
Gazeta Współczesna |
26 |
6 007 |
27 |
6 663 |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” na czele sprzedaży e-wydań