SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rośnie rynek reklamy telewizyjnej. Polsat z największymi wpływami, duży wzrost TVN7 (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w marcu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 4,31 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,46 mln spotów reklamowych, o 11,90 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 20,59 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 18,85 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,86 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,31 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 367,08 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,89 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 5,53 proc. do 303,58 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (175,26 mln zł; + 24 proc.), która wyprzedziła TVP2 (144,35 mln zł; - 16,03 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 100,12 mln zł i wzrostem o 49,21 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 96,12 mln zł - w marcu 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 9,93 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (86,64 mln zł; w dół o 7,60 proc.) i Lidl Polska (62,89 mln zł; - 14,92 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Rośnie rynek reklamy telewizyjnej. Polsat z największymi wpływami, duży wzrost TVN7 (raport)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
Konsekwentnie budują nową SIÓDEMKE a co za tym idzie wzrost oglądalności.
0 0
odpowiedź
User
Adam K
Więcej reklam nie oznacza większego zysku, bo spada oglądalność. Raczej trzeba wyemitować więcej reklam, by zarobić tyle samo co wcześniej.
0 0
odpowiedź
User
oko
Przepalona kasa zostanie tylko popiół nikt reklam nie ogłada poza branza reklamowa bo to strata czasu
0 0
odpowiedź